آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
صفحه اول
۱

رونمایی از تندیس سرداران شهید آذربایجان

همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و با حضور شهردار تبریز، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا و جمع کثیری از شهروندان تبریزی از تندیس 7 سردار شهید آذربایجان در میدان شهدا پرده برداری شد.

به گزارش خبرگزاری آریا از تبریز، به گفته مهندس نوین شهردار تبریز، این تندیس ها با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا به ویژه سرداران شهید آذربایجان به همت شهرداری منطقه 8 و توسط استاد احد حسینی ساخته و در میدان شهدا به عنوان نماد ایثار و مقاومت تبریز نصب شده اند.

شهردار تبریز با اشاره به هدف شهرداری از این اقدام افزود: شهرداری تبریز به منظور عطرآگین کردن فضای شهر به یاد و نام شهدا و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به ساخت و نصب این تندیس ها نموده و تلاش کرده است با این کار از نمادهای زنده مقاومت و ایثار تجدید یاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نصب تصاویر 4620 شهید دلاور تبریز در معابر و خیابان های شهر به عنوان اقدام ارزشی دیگر شهرداری یاد و خاطرنشان کرد: این اقدام نیز در راستای یادآوری دلاورمردی های شهدا و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان از سوی شهرداری به مرحله اجرا درآمده است. گفتنی است تندیس سرداران مهدی باکری، حمید باکری، فکوری، حسن باقری، حسن شفیع زاده، تجلایی و یاغچیان در میدان شهدای تبریز نصب و پرده برداری شد.