آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
فرهنگ و هنر
۵

وزیر ارشاد: استقبال مردم از سینما در سال جاری رشد داشته است

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش استقبال مردم از تولیدات سینمایی خبر داد و گفت: امسال مخاطبان به دلیل ساخت فیلم های مناسب تر و با کیفیت تر استقبال بیشتری از سینما داشته اند.

او با اشاره به رشد مخاطب در سینمای ایران گفت: براساس آمارهای موجود، هر سه سال یکبار، هر ایرانی یک فیلم ایرانی می بیند. شاید در نگاه اول به نظر برخی، این آمار رقم زیادی نباشد اما در مجموع از آنجا که ممکن است تعدادی از مردم علاقه ای به سینما نداشته باشند و فیلم نبینند، رقم خوبی است.

به گفته وی به هر میزانی که سینماگران تلاش کنند، مردم هم استقبال بیشتری از فیلم ها خواهند داشت و مردم نشان داده اند که علاقه مند به سینما هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل عدم استقبال تماشاگر در گذشته را ابتذال و سطحی نگری برخی از فیلم ها دانست و گفت: فیلم هایی که دارای پیام، محتوا و مضمون مناسبی باشند و جنبه های مختلف در آنها رعایت شده و جاذبه های ظاهری هم داشته باشد به طور یقین مردم از این گونه فیلم ها استقبال می کنند.

وی همچنین با رد ادعاهایی درباره ابلاغ نشدن بودجه فرهنگی سال 90 اظهار کرد: بودجه هایی که طبق روال به دستگاه های فرهنگی داده می شود، همچنان به قوت خود باقی است و این دستگاه ها بودجه های خود را دریافت کرده و می کنند.