آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
فرهنگ و هنر
۵

به گفته مسوولان ارشاد، وضعیت احمد عزیزی برای انتقال به خارج از کشور مناسب نیست

ادامه درمان شاعر کفش های مکاشفه در تهران

«خدا ان شاءالله عزیزی را شفا بدهد، یک غصه ای شده در دل ما ماجرای عزیزی» همین جمله از زبان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان کافی بود تا یک بار دیگر توجه مسوولان و اهالی قلم به سوی شاعر «کفش های مکاشفه» جلب شود.

این روزها درباره احمد عزیزی که از 15 اسفند 86 بر اثر ناراحتی قلبی و کلیوی به کما رفته است، خبرهای متفاوتی از سوی رسانه ها اعلام می شود. برخی به نقل از خانواده عزیزی خواستار پیگیری درمان او در خارج کشور هستند و گروهی هم به نقل از تیم پزشکی وضعیت او را برای انتقال حتی به تهران هم مناسب ارزیابی نمی کنند.

روز گذشته رضا حمیدی، مشاور و مسوول برنامه ها و پیگیری های ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با «جام جم» بر اهتمام ویژه سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد برای معالجه احمدعزیزی تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری برای انتقال او به خارج کشور و ادامه درمان در صورتی میسر می شود که احمد عزیزی به سطحی از هوشیاری برسد تا امکان عمل جراحی فراهم شود.

حمیدی با اشاره به مشکل تنفسی عزیزی گفت: بر اساس اعلام نظر شورای پزشکی مشخص شد مشکل تنفسی او در داخل کشور و در بیمارستان مسیح دانشوری تهران قابل حل است اما مشکل اصلی مساله سطح هوشیاری این شاعر انقلاب است.

وی تاکید کرد: در وضعیت فعلی و با توجه به آستانه هوشیاری احمد عزیزی اعزام او به خارج از کشور با ادامه روند درمانی اش در داخل چندان تفاوتی ندارد و امیدواریم با دعای مردم مومن و علاقه مندان به ادبیات هرچه زودتر شاهد بهبود احمد عزیزی باشیم. حمیدی با اشاره به دیدار و عیادت وزیر ارشاد از استاد حمید سبزواری، استاد مشفق کاشانی، استاد باستانی پاریزی و... گفت: وضعیت زندگی و امور مرتبط به شاعران، نویسندگان و نخبگان فرهنگی و هنری کشور یکی از دغدغه های جدی وزارت ارشاد است.