آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۱۳۵۳
ادب و هنر
۱۵

گزارش تصویری

کیهان کلهر که به تازگی آهنگسازی فیلم «سینما جنین» را به پایان برده به همراه علی بهرامی نوازنده سنتور از بیست و هشتم سپتامبر تا چهارم اکتبر در کنار ارکستر سمفونیک درسدن در کشور آلمان، موسیقی این فیلم را به صورت زنده و همزمان با پخش فیلم، اجرا می کنند. سالن سینمای شهر«جنین» (یکی از شهرهای شمالی کرانه غربی رود اردن) در سال 1987 به دنبال انتفاضه مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تعطیل شد

«حیرت» عنوان نمایشگاهی است که در آن رضا لواسانی مجسمه های عظیم خود را با الهام از اشعار دو شاعر نامدار ایرانی حافظ و مولانا، در گالری اثر از روز جمعه هشتم مهر به تماشای عموم خواهد گذاشت.

پنج مجسمه حجیم ارایه شده در این نمایشگاه با تکنیک پاپیه ماشه (خمیر کاغذی) هستند. آثار این نمایشگاه «نفخ صور»، «زیر بارند درختان...»، «شیران علم»، «گفت یا می نشود...» و «درخت دوستی» نام دارد.

گاردین: کتابخانه بادلین آکسفورد، اقلامی از این کتابخانه که ارزش بازدید دارند را در معرض نمایش قرار داد. نمایشگاه دیدنی و جذاب از بزرگ ترین گنجینه های یکی از معروف ترین کتابخانه های دنیا برگزار شده است. در بین این آثار کتاب های ارزشمند بسیاری مثل: مگنا کارتا (Magna carta)، کتاب مقدس گوتنبرگ، سفرهای قرن 14 مارکوپولو، فیلیپ پولمن (Philip Pullman)، ویلیام بلیک، دست نوشته های اولین کتاب جین آستین، مستندات مندوزا و غیره وجود دارد. یکی از این عکس ها تصویرگر سفر مارکوپولو از ونیز است.

ششمین نمایشگاه کارت پستال های مهرداد اسکویی با عنوان «زنان قاجار به روایت کارت پستال های تاریخی» در موزه عکسخانه شهر به نمایش درمی آید. در این نمایشگاه 30عدد کارت پستال از زندگی زنان عهد قاجار به نمایش عموم گذاشته می شود.