آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
صفحه آخر
۲۴
حاشیه خبر

صدای پایتخت روی موج تحول

احسان رحیم زاده

شنوندگان رادیو تهران چند روز پیش وقتی پیچ رادیویشان را روی موج 94 مگاهرتز چرخاندند با تعدادی برنامه جدید مواجه شدند. جدول پخش برنامه های رادیو تهران که صدای پایتخت نیز نام گرفته از روز گذشته دچار تغییرات کلی شد. این تغییرات با هدف به روزرسانی یک شبکه رادیویی و تطبیق برنامه ها با سلایق مخاطبان صورت گرفته است.

به گفته محمد جهانی مدیر رادیو تهران، این شبکه رادیویی مثل شبکه های ایران و جوان عمومی است و باید به تمام موضوعات مهم بپردازد؛ اما گرایش این رادیو به مسائل شهری بیشتر است و در تمام کارهایش موضوع شهر غلبه دارد.

به عنوان مثال در برنامه های خانوادگی به مساله اشتغال زنان می پردازد. صدای شهر نیز برنامه ای زنده است که بررسی مدیریت شهری را در دستور کار قرار داده است.جهانی از برنامه های طنز مکتوب، رادیو پریروز، پنجشنبه صد در صد، عصر بخیر تهران و جمعه تهرونی ها به عنوان برنامه های ساخته شده در حوزه طنز خبر می دهد و توضیح می دهد: در جدول پخش جدید حجم برنامه های طنز بیشتر شده است.

وی به معرفی چند برنامه جدول پخش جدید پرداخت و گفت: خانه ما برنامه ای خانوادگی است که در طول هفته ساعت 9 تا 30 / 10 مهمان شنوندگان می شود و پس از آن برنامه هایی چون نورباران، باشما برای شما و صدای شهر روی آنتن می رود. رادیو پریروز برنامه ای تولیدی است که روزهای جمعه ساعت 30 / 15 دقیقه پخش می شود. رادیو پریروز با لحنی طنزآمیز به دروغ های رسانه های بیگانه می پردازد.

بندرت اتفاق می افتد که جدول 24 ساعته یک شبکه رادیویی با تغییر مواجه شود. هدف اصلی دست اندرکاران رادیو از ایجاد این تغییر جلب رضایت شنوندگان است. به همین خاطر مدیر رادیوتهران از شنوندگان این شبکه خواسته است که نظراتشان را درباره تغییرات صورت گرفته بازتاب دهند تا محتوا و ساختار برنامه ها هرچه بیشتر به سلیقه مخاطبان رادیو نزدیک شود.