آرشیو شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۲۷۳
علوم و فناوری
۹

درخت الکتریکی هم به بازار آمد!

حتما قبلادرباره درخت الکتریکی زیبایی که ویوین مولر طراحی کرده است شنیده یا خوانده اید اما اکنون طرح چشم نواز او را می توان پیش خرید کرد! درخت بنسای به اندازه یی است که روی هر میزی جای می گیرد و می تواند به عنوان شارژر وسایل برقی شما نیز به کار رود. این درخت با 27 پنل یا همان برگ در حدود 400 دلار عرضه می شود.

مولر سه سال زمان صرف کرد تا طرح زیبای درخت الکتریکی را تکمیل کند. پایه این درخت بنسای در ابتدااز نقره بود اما اکنون از گل و به رنگ سفید است که آن را بیش از پیش شبیه یک مجسمه چینی می کند. از شاخه های آن 27 پنل خورشیدی از جنس سیلیکون مانند برگ آویخته شده اند. درخت روی یک سینی کاملاصاف قرار دارد که می توان در هنگام شارژ کردن وسایل مختلف، آنها را روی همین سینی قرار داد.

شاخه های درخت الکتریکی را می توان به اشکال مختلف درآورد. قسمت شارژر درخت نه تنها دارای زیبایی بصری است بلکه به خوبی نشان دهنده فرآیند فتوسنتز است. بنسای خورشیدی مانند یک درخت واقعی اشعه های خورشید را به انرژی تبدیل می کند و این بار انرژی را به وسایل برقی شما منتقل می کند.

درخواست کنندگان می توانند این پایه شارژ کننده را در وب سایتMister Ecologie and One Development & Consulting سفارش دهند. اگر 400 درخت پیش از پانزدهم اکتبر سفارش داده شود، فرایند تولید طوری پیش خواهد رفت که سفارش دهندگان می توانند درختان بنسای خود را برای تعطیلات زمستانی دریافت کنند.