آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
اخبار کشور
۳

در دیدار با جلیلی مطرح شد

رئیس پارلمان عراق: نقش آفرینی ایران در عراق ادامه می یابد

رئیس پارلمان عراق با توجه به نقش ممتاز جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام خواستار تداوم نقش آفرینی مثبت کشورمان در عرصه های مختلف در عراق شد.

اسامه نجیفی رئیس پارلمان عراق عصر روز دوشنبه با دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در این دیدار دو طرف با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو ملت، بر استفاده بیش از پیش فرصت ها و ظرفیت های موجود در تحکیم و توسعه مناسبات فیمابین تاکید کردند.

جلیلی در این دیدار با بیان این که عراق با تثبیت شرایط داخلی و با ظرفیت های برجسته خود می تواند نقش فعالی را در عرصه منطقه ای ایفا کند، همکاری ایران و عراق را موجب مضاعف شدن ظرفیت های جهان اسلام دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران حاضر است تجارب 32 ساله پس از انقلاب را در این زمینه در اختیار قرار دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با ضروری دانستن حفظ وحدت و تقویت مناسبات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور، بر لزوم هوشیاری مسئولین عراقی در قبال توطئه های کشورهای خارجی مبنی بر ایجاد اختلاف تاکید کرد.

اسامه نجیفی نیز با تقدیر از ابتکار ایران در حمایت از انتفاضه فلسطین، آن را گامی مهم و موثر دانست و خاطرنشان کرد: اتحاد ایران و عراق می تواند محور وحدت در جهان اسلام علیه دشمنان باشد.

وی با تبریک به جمهوری اسلامی ایران به جهت راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر، ابراز امیدواری کرد تا همکاری های دو کشور بیش از پیش توسعه یافته و با توجه به نقش ممتاز جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، خواستار تداوم نقش آفرینی مثبت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف در عراق شد.