آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

رئیس کل دامپزشکی کشور: گزارشی از آنفلوآنزای مرغی به دست ما نرسیده است

کرج- خبرنگار کیهان:

تاکنون هیچ گزارشی در خصوص ابتلابه آنفلوآنزای مرغی به دست ما نرسیده است.

رئیس کل دامپزشکی کشور در موسسه سرم سازی کرج با بیان این مطلب افزود: تنها چند مورد مشکوک گزارش شده که اقدامات لازم در این باره انجام شده است.

دکتر محسن دستوری تصریح کرد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات، اقدامات اساسی برای پیشگیری از این بیماری در حال انجام است به طوری که 8 آزمایشگاه فعال در سطح کشور کنترل شیوع بیماری های بین انسان و حیوانات را به عهده دارند.

وی با اشاره به تولید سالانه 750 هزار تن تخم مرغ در کشور گفت: به خاطر کمبود تولید تخم مرغ، سفارش خرید تخم مرغ مورد نیاز کشور داده شده است و هم اکنون این کالااز ترکیه وارد کشور شده و قرار است در آینده نزدیک تخم مرغ های هندی نیز وارد کشور بشود.

دستوری از طرح بسته بندی مرغ در بیشتر استان های کشور خبر داد و گفت: این طرح در استان تهران به لحاظ مصرف بالای گوشت مرغ با تاخیر انجام می شود.

رئیس کل دامپزشکی کشور سرانه مصرف مرغ برای هر شهروند در سال را 22 کیلوگرم ذکر کرد و گفت: گوشت قرمز مصرفی هر ایرانی در سال به طور متوسط 12 کیلو و 500 گرم است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هرچند که بروز بیماری تنفسی طیور در برخی از مرغداری های کشور منجر به ضایعاتی شد اما افزایش قیمت تخم مرغ به هیچ وجه نمی تواند به این بیماری ها مربوط باشد.

«محسن دستور» افزایش قیمت تخم مرغ را ناشی از دیگر دلایل از جمله بالارفتن قیمت های جهانی نهاده های تولیدی برای پرورش مرغ دانست اما توضیح بیشتری نداد.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور سال گذشته از جمله مجوز ورود حدود 20 هزار تن تخم مرغ از کشور ترکیه به داخل را صادر کرده است.