آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

برای نخستین بار در کشور 2 دستگاه هیتر نفت کوره بندر ماهشهر در اراک ساخته شد

مدیرعامل گروه پروژه های خاص (EPC) شرکت ماشین سازی اراک گفت: دو دستگاه هیتر نفت کوره بندر صادراتی ماهشهر برای اولین بار در کشور در این شرکت طراحی، ساخته و نصب شد.

«احمد ساریخانی» روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: طراحی و ساخت این تجهیزات به سفارش شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت به مدت دو سال طول کشیده و ارزش این قرارداد 14 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: وزن این تجهیزات 280 تن و ظرفیت حرارتی آنها 9 مگاوات است.

مدیرعامل گروه پروژه های خاص شرکت ماشین سازی اراک گفت: این هیترها با نصب در واحدهای پالایش نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع زیردستی نفت؛ کار گرم کردن حجم زیاد سیال را برعهده دارد که در بندر ماهشهر برای گرم کردن نفت کوره سنگین استفاده خواهد شد.

ساریخانی افزود: با نصب تجهیزات هیترها در بندر صادراتی ماهشهر امکان حفظ گرانروی مناسب نفت کوره سنگین برای پمپاژ و حمل آسان به کشتی و جلوگیری از رسوب در مخازن ذخیره این سیال فراهم شد.

وی، حساسیت بالای ایمنی وبهره گیری از علوم مهندسی حرارتی، تشعشع و کنوکسیون، پایپینگ و ابزار دقیق در این هیترها را از ویژگی های خاص آن عنوان کرد. طراحی، ساخت و نصب هیترهای مذکور بخشی از پروژه کلان ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر می باشد که از سال 86 آغاز شده است.