آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
اخبار اقتصادی
۴

تدوین بسته خودکفایی برنج

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسته خودکفایی برنج تدوین شده و برای جذب اعتبار به زودی به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام می شود.

مجید خلیلی خشنود در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بسته های خودکفایی برنج شامل: کشت رقم جدید با عملکرد بالا، توسعه مکانیزاسیون و ایجاد بانک های نشاء انتقال دانش فنی و کشت های دوم و سوم در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است.

معاون امور تولیدات گیاهی افزود: این بسته به زودی از سوی معاونت برنامه ریزی این وزارتخانه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای جذب اعتبار اعلام می شود.

خشنود افزود: این بسته ها با همکاری موسسه تحقیقاتی و بخش اجرایی تهیه شده و پروژه های مختلفی را شامل می شود.

خشنود با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون از مهمترین برنامه ها در برنامه های اجرایی است، گفت: همچنین بانک های نشاء هم فعالیت دارند به نحوی که کشاورز بذر مورد نیاز خودشان را برای تبدیل به نشاء به این بانک ها تحویل می دهند و بعد از عمل آوری نشاء در زمین کشاورزان می کارند.

وی افزود: از آنجایی که مراقبت و نظارت از نشاء ها در این مرحله در عملکرد نهایی برنج تاثیر مهمی دارد بنابراین بانک های ژن گام مهمی برای خودکفایی محسوب می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: انتقال دانش فنی، عملیات به زراعی و ایجاد کشتهای دوم و سوم از برنامه های برجسته بسته خودکفایی برنج هستند.

تعیین استاندارد برای برنج های وارداتی

دولت در راستای حفظ سلامت جامعه و با هدف جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت، برای برنج های وارداتی استاندارد سلامت تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شورای عالی استاندارد در جلسه کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی- مصوب 1371- اجرای استاندارد ملی خوراک انسان- بیشینه رواداری فلزات سنگین برای انواع برنج وارداتی را اجباری کرد.