آرشیو سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۳۹
حوادث
۱۵

برخورد با خودروهای بی پلاک آغاز شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح ویژه برخورد با خودروهای فاقد پلاک، پلاک خارجی و پلاک مناطق آزاد از روز سه شنبه در تهران خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه متاسفانه اخیرا تعدادی از نمایندگی ها نسبت به تحویل خودرو بدون پلاک به مالکان اقدام می کنند افزود: به تمامی مالکان خودروها هشدار می دهیم از روز سه شنبه 12 مهرماه هیچ خودرویی بدون پلاک از نمایندگی تحویل نگیرند چرا که پلیس در صورت مشاهده خودرو بدون پلاک، دارای پلاک خارجی یا پلاک منطقه آزاد نسبت به انتقال آن به پارکینگ اقدام می کند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون، شناسنامه خودرو، پلاک آن است تصریح کرد: خودروهای بدون پلاک در صورتی که تصادف کنند در هر شکل مقصر حادثه بوده و مشمول بیمه نیز نمی شوند.

رئیس پلیس راهور تهران از برخورد جدی با نمایندگی هایی که نسبت به تحویل خودروهای بی پلاک اقدام می کنند خبر داد و به ایسنا گفت: پس از انتقال خودروهای فاقد پلاک به پارکینگ، نمایندگی که این خودروها را به مالک تحویل داده شناسایی شده و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به پلمب و لغو مجوز نمایندگی متخلف اقدام می کند.

به گزارش ایسنا رحیمی با تاکید بر اینکه محل نصب پلاک خودروها مشخص است گفت: از روز سه شنبه تمامی خودروهایی که به هر دلیلی پلاک خود را از محل تعیین شده جابجا کرده، به پشت یا جلو شیشه منتقل کرده و یا نسبت به پاک کردن اعداد و یا تغییر آن اقدام کنند، متخلف شناخته شده و نسبت به انتقال خودرو آنها به پارکینگ و معرفی فرد متخلف به مراجع قضایی اقدام می شود.