آرشیو شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۲۷۹
سیاست
۳

پیدا و پنهان

انتقاد از مرتضی حیدری

تقی دژاکام، عضو هیات تحریریه کیهان از شیوه مصاحبه مرتضی حیدری مجری تلویزیون با محمود احمدی نژاد بشدت انتقاد کرد. او در وبلاگ شخصی اش خطاب به این مجری صدا و سیما نوشت: نمی دانم شما پیش یا در حین حضور در صدا و سیما، کلاس های خبرنگاری و مصاحبه را هم گذرانده بودید یا نه. شما هنوز خبرنگار صدا و سیما هستید یا خبرنگار نهاد ریاست جمهوری و خبرنگار ثابت دکتر احمدی نژاد شده اید، اما در هر صورت سعی کنید برای اینکه حداقل حفظ ظاهر هم شده باشد از سوی جایی که حقوق می گیرید، چند سوال چالشی هم در چنته داشته باشید تا مصاحبه خیلی خشک و رسمی نباشد و خدای نکرده مردم و بینندگان تصور نکنند برنامه ریزان یا تهیه کنندگان برنامه، متن کامل سوالات را از پیش با شما هماهنگ کرده اند که هیچ انتقاد و چالشی مطرح نمی شود. این برای آبروی خود شما هم خیلی خوب نیست. ضمن اینکه حقوقتان هم حلال می شود.

پرونده تخلف 15میلیارد تومانی «م – س»

پرونده تحصیل مال نامشروع متهم «م - س» که با شکایت بانک تجارت و ملی تشکیل شده بود با نظر قاضی پرونده و صدور کیفرخواست به دادگاه رفت. سایت بولتن میوز گزارش داد با شکایت بانک تجارت و بانک ملی پرونده یی به اتهام تحصیل مال نامشروع علیه متهم م – س در دادسرای امور اقتصادی تشکیل شد. بررسی ها نشان داد متهم یادشده با ثبت و تاسیس شرکت های متعدد و افتتاح حساب به نام این شرکت ها و ارایه فاکتورهای صوری و غیرواقعی و همچنین برخی ارتباطات خاص با کارکنان موفق به اخذ تسهیلات کلان از شعب مختلف بانک تجارت و ملت شده است.

عذرخواهی کیهان از خاتمی

دو روز بعد از انتشار اطلاعیه دفتر خاتمی و دروغ درآمدن خبر کیهان، این روزنامه در اقدامی عجیب به اشتباه خود اذعان کرد. این روزنامه امروز نوشت: خبر کیهان بعد از بررسی های اولیه که چندان هم کوتاه مدت نبود به دست آمده بود ولی در پی تکذیب دفتر آقای خاتمی از آنجا که بررسی دوباره را به دلیل احتمال خطا وظیفه خود می دانستیم بار دیگر به ارزیابی خبر و کانال های دریافت آن پرداختیم و این بررسی دوباره نشان داد که در میان سهامداران بانک سامان نام آقای سیدمحمد خاتمی وجود ندارد.