آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
سیاسی
۲
گفتگو

تکمیل پرونده فساد بانکی در کمیسیون اصل 90

پرونده فساد بانکی اخیر که حدود 3 هفته پیش از سوی رئیس مجلس به کمیسیون ویژه مجلس واگذار شد، هم اکنون در کمیسیون اصل 90 در حال تکمیل و آماده سازی برای ارائه به هیات رئیسه مجلس است.سیدفاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل 90 و نماینده خدابنده در گفت وگویی کوتاه به سوالات ما در این زمینه پاسخ داد که آن را می خوانید.

گزارش کمیسیون اصل 90 از پرونده فساد بانکی اخیر در چه وضعیتی است؟

کمیسیون ویژه بررسی کننده این پرونده گزارشی را تهیه و به کمیسیون اصل 90 ارائه کرد که تعدادی از نمایندگان نظرات و پیشنهاداتی را در خصوص پیش نویس اولیه این گزارش به کمیته ویژه ارائه کردند تا در آن لحاظ شود.این پیشنهادات معقول و منطقی است که چنانچه در گزارش نهایی درج شود، موضوع مورد بحث با جامعیت کاملی مطرح خواهد شد.

حدود 3 هفته پیش رئیس مجلس از کمیته ویژه و کمیسیون اصل 90 خواست که به این پرونده رسیدگی کنند، اما ظاهرا روند بررسی ها طولانی شده است، چرا؟

این روند طولانی، به دلیل تعطیلی یک هفته ای مجلس جهت حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه بود، اما کارگروه ویژه، گزارش خود را آماده کرده و در جلسات مرتب و منظمی که داشته به روند و ابعاد مساله رسیدگی کرده است.

آیا گزارش مجلس می تواند نتیجه مطلوب و قانع کننده ای از این پرونده به همراه داشته باشد؟

پیشنهاد کردم که گزارش به گونه ای باشد که بتواند آسیبی را که به اعتماد عمومی و نظام بانکی وارد شده از بین ببرد و به قدری شفاف باشد که بتواند اعتماد را مجددا به مردم بازگرداند.دوستان نماینده هم اخلاقا تعهد کردند که گزارشی تهیه شود که موجب رضای خداوند باشد.