آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۴
اخبار کشور
۳

رئیس جمهور خط یک قطار شهری مشهد را افتتاح کرد

همزمان با میلاد امام رضا(ع)، خط یک قطار شهری مشهد با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر محمود احمدی نژاد به منظور شرکت در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به استان خراسان رضوی سفر کرده بود صبح دیروز با حضور در ایستگاه غدیر، خط یک قطار شهری مشهد را به طور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.

رئیس جمهور در این مراسم ضمن بازدید از بخش های مختلف این ایستگاه در جریان مراحل ساخت و چگونگی پیشرفت فعالیت های اجرایی قطار شهری مشهد نیز قرار گرفت.

رئیس جمهور در این مراسم با بیان این که ملت ایران استحقاق استفاده از پیشرفته ترین امکانات جهان را دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا سرتاسر ایران به ویژه مشهد مقدس از نظر سطح پیشرفت در جایگاه ممتازی قرار بگیرد و از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات استفاده کند.

احمدی نژاد افزود: امروز باید محور تلاش های ما ساختن همه ایران باشد، البته در این بین باید تلاش کنیم تا خودمان تجهیزات مورد نیاز را تولید کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مشهد مقدس نزد ایرانیان، گفت: باید تلاش شود زیباترین خدمات محیطی در این شهر ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد: تعداد قطارهای خط یک مشهد افزایش یافته و دیگر خطوط نیز هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

احمدی نژاد گفت: دولت امروز به دنبال آن است تا در سرتاسر ایران اسلامی عمران و آبادانی ایجاد کند چرا که ساخته شدن ایران را برای خود یک افتخار می داند.

خط 1 قطار شهری مشهد مقدس با حضور رئیس جمهور و به دست پدر شهید کاوه رسما افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور در پایان مراسم افتتاحیه قطار شهری مشهد از ایستگاه نخریسی این شهر سوار قطار شد و پس از طی چهار ایستگاه در ایستگاه امام خمینی«ره» از قطار پیاده شد.

بهره برداری از قطار شهری مشهد با حدود 20 کیلومتر طول بالغ بر 500 میلیارد تومان هزینه داشته است.

قطار شهری مشهد از اسفند ماه گذشته به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.