آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
فرهنگ و هنر
۵

22 ناشر ایرانی، کتاب های خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند

نمایشگاه کتاب فرانکفورت گشایش یافت

شصت وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت آلمان با شرکت بیش از 7500 شرکت کننده از بیش از 100 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که بزرگ ترین نمایشگاه کتاب دنیا محسوب می شود، حدود 22 ناشر ایرانی نیز در مدت 5 روز برپایی آن، آثار خود را عرضه می کنند.

با وجود غیبت وزارت ارشاد در فرانکفورت، نشرهای مجمع جهانی اهل البیت، علمی فرهنگی، ایسرا، مثلث، افق، موسسه روایت فتح، چشمه و شباویز از جمله شرکت های ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

انتظار می رود، حدود 300 هزار نفر از این نمایشگاه که از سوی اتحادیه ناشران و فروشندگان کتاب آلمان برگزار می شود، دیدن کنند.

هر سال نمایشگاه کتاب فرانکفورت ادبیات خلاق یک کشور را مورد توجه قرار می دهد. مهمان امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت، کشور ایسلند است و به این مناسبت 100 اثر از برجسته ترین آثار نویسندگان و شاعران این کشور به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شده است. سال گذشته آرژانتین مهمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود.یکی از محورهای مهم نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت، کتاب های آموزشی و علمی دیجیتال و صنعت فروش آنهاست.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته برای نخستین بار در جهان با برگزاری همایش ها و نشست هایی نشر الکترونیک و چشم انداز آن را مورد بحث قرار داد و امسال نیز این موضوع به بحث گذاشته می شود.

با وجود بحران اقتصادی که بی تردید براقتصاد چاپ هم تاثیر گذاشته و همچنین نشر الکترونیک که از تعداد کتابخوانان در جهان کاسته است، انتظار می رود، روند رو به رشد نمایشگاه کتاب فرانکفورت ادامه یابد.