آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

نویسنده سقوط آزاد: سعی کردیم پلیس امروزی را نشان دهیم

نویسنده «سقوط آزاد» درباره طرح و ایده داستان گفت: طرح اولیه پراکندگی زیادی داشت و در شهرهای زیادی اتفاق می افتاد، اما ما به دلیل زمان کم مجبور شدیم کار را به تهران و نهایتا یک شهر دیگر محدود کنیم.

زامیاد سعدوندیان به ایسنا گفت: درباره نرم افزارهای رایانه ای و هک نیز با تعدادی از کسانی که در این زمینه آشنایی داشتند مشورت کردیم و تحقیقات مربوط به یک کار دیگر را وارد این سریال کردیم، چون به دلیل زمان محدود از ابتدا باید سراغ موضوعی می رفتیم که با آن آشنایی داشتیم.

سعدوندیان درباره همکاری با نیروی انتظامی گفت: مشاور انتظامی سریال باید کار را می خواند و یک سری اصلاحات سازمانی را که باید رعایت می شد، لحاظ می کرد و این طور نبود که یک متن را بلافاصله که می نویسم اجرا کنیم.

این نویسنده در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت پلیس های سریال «سقوط آزاد» با پلیس هایی که تاکنون در تلویزیون نشان داده شده اند، عنوان کرد: باید تفاوتی شکل می گرفت؛ خود نیروی انتظامی هم استقبال کرد و برخورد خاصی نبود.

وی درباره برخی رفتارهایی که از سوی کاراکترهای پلیس «سقوط آزاد» انجام می شود، گفت: اینها پلیس هستند و با شرایط مختلفی مواجه می شوند. در همه شرایط نمی توان پلیس را خشک نشان داد که لبخندی هم می زند؛ پلیس بودن کار سختی است و حتی در برخی موارد پای امنیت ملی در میان است.

سعدوندیان در پاسخ به پرسشی درباره الگوی سریال پلیسی «سقوط آزاد» با توجه به کمبود یک الگوی مناسب داخلی، تاکید کرد: الگوی خاصی نداشتیم اما سعی مان این بود که یک پلیس امروزی را نشان دهیم. وقت آنچنانی هم برای الگوبرداری نداشتیم با این حال سعی کردیم یک پلیس ایرانی که در عین حال مدرن، مذهبی، جدی و نخبه است و خصوصیات یک پلیس را داشته باشد و از پلیس های دیگر سریال های ایرانی فاصله بگیرد را به تصویر بکشیم.