آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
جامعه
۱۷

مشمولان غایب تا 19 آبان خود را معرفی کنند

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب متولد سال های 54 تا 64 در صورتی که تا تاریخ 19 آبان سال جاری وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند، می توانند در حد امکان از مساعدت های سازمان وظیفه عمومی ناجا بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رحمان علیدوست با اعلام این خبر افزود: مشمولان غایب طبق ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی امکان دریافت گواهینامه رانندگی، وام بانکی، انتقال اسناد دولتی، استخدام به شکل رسمی، پیمانی، خرید خدمت و روزمزد، صدور پروانه کسب، دریافت اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی را ندارند.

وی گفت: مشمولان غایب متولد سال های 54 تا 64 درصورتی که حداکثر تا تاریخ 19 آبان امسال برای رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10 اقدام نکنند، به تناسب شرایط و وضعیتشان تعیین تکلیف شده و در صورت عدم وجود عارضه ای که موجب منع خدمت شود، به خدمت دوره ضرورت اعزام می شوند.

در همین خصوص رئیس سازمان وظیفه عمومی نیز اعلام کرد: مشمولان غایب توسط کلانتری محل برای انجام خدمت وظیفه احضار می شوند.

سردار حمید صدرالسادات در گفت وگو با مهر افزود: با ارائه تسهیلاتی نظیر امکانپذیر شدن گذراندن دوران خدمت در نزدیک ترین یگان به محل زندگی در حال مجاب سازی سربازان غایب برای حضور در خدمت و کاهش غیبت هستیم. وی افزود: کسانی که در تاریخ مشخص شده در برگه اعزام مراجعه نکنند، غایب محسوب می شوند و پس از ارسال دوباره برگ غیبت اگر فرد مراجعه نکند، برای وی برگه اخطار صادر و از سوی کلانتری محل فرد مشمول احضار می شود.