آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
سیاسی
۲

استعفای مشروط علی مطهری

علی مطهری نماینده تهران، استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد. این نماینده تهران که از طراحان اصلی سوال از رئیس جمهور است، در اعتراض به عدم وصول این سوال، توسط هیات رئیسه استعفای خود را به مجلس تقدیم کرد.مطهری که پیش از این هم اعلام کرده بود چنانچه سوالش از رئیس جمهور مطرح نشود استعفا خواهد داد، روز گذشته رسما اعلام کرد درخواست خود را به هیات رئیسه ارائه کرده است.

از سوی دیگر 2 نفر از اعضای هیات رئیسه درخصوص دریافت این استعفانامه اعلام کردند که این درخواست از نظر قانونی قابل پیگیری نیست.محمد دهقان، عضو هیات رئیسه با اشاره به این که چنین نامه ای از سوی مطهری به وی داده شده تاکید کرد که قانونا باید نامه به رئیس مجلس داده شود.دهقان با بیان این که مذاکراتش را با علی مطهری برای پس گرفتن استعفایش آغاز کرده، افزود: در مذاکراتی که با علی مطهری صورت گرفت، ایشان اعلام کرده در صورتی استعفای خود را پس می گیرد که هفته آینده سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مطرح شود.

از سوی دیگر امیدوار رضایی، دیگر عضو هیات رئیسه نیز تاکید کرد: چون این استعفا به جای رئیس مجلس به یک عضو هیات رئیسه داده شده است به همین دلیل از نظر قانونی قابل پیگیری نیست و طبق آیین نامه، استعفای نماینده باید به رئیس مجلس یا رئیس جلسه داده شود.