آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
اقتصادی
۴

وزیر اقتصاد: کاهش قیمت ارز ادامه می یابد

وزیر اقتصاد از تداوم روند کاهشی قیمت ارز و طلاخبر داد.سیدشمس الدین حسینی با بیان این که در سال جاری دو عامل سبب ایجاد تغییر در نرخ تورم شد، این عوامل را افزایش قیمت های جهانی (تورم وارداتی) و آثار اندک تورم ناشی از هدفمند شدن یارانه ها عنوان کرد.

وی با بیان این که نزدیک به 80 درصد واردات ما را مواد اولیه تشکیل می دهد، گفت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها سبب یک اصلاح بزرگ در اقتصاد کشور شد و این مساله افزایش اندک تورم را به دنبال داشت.

حسینی ادامه داد: دو نوع تورم نقطه به نقطه و سالانه وجود دارد که بر اساس آن نرخ تورم اعلام می شود. وی یادآور شد: با توجه به این که نرخ تورم ماهانه نسبت به ماه مشابه سال قبل محاسبه می شود و این که به نزدیکی زمان اجرای یکساله قانون هدفمندی یارانه ها می رسیم، از آن پس شاهد کاهش نرخ تورم تا پایان سال خواهیم بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که قیمت سکه متعادل شده و اکنون روند کاهشی را طی می کند، اظهار کرد: قیمت ارز (دلار) نیز با توجه به عرضه و تقاضا در بازار اکنون روند کاهشی را ادامه داده و از 1300 تومان به 1220 تومان رسیده است.

حسینی با تاکید بر این که قیمت واقعی ارز را عرضه و تقاضا در بازار تعیین می کند، تصریح کرد که هیچ کسی نمی تواند قیمت ارز و طلارا به طور مشخص و قطعی اعلام کند.