آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
اقتصادی
۴

قلعه بانی: برای اجرای طرحها معطل خارجی ها نخواهیم شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای اجرای طرح های توسعه میادین نفتی معطل خارجی ها نخواهیم شد و این طرح ها را با شرکت های توانمند داخلی اجرا خواهیم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد قلعه بانی معاون وزیر نفت امضای قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک آذر را که در پایان ضرب الاجل تعیین شده با شرکت مذاکره کننده خارجی انجام شد، نمونه این رویکرد اعلام کرد.

وی افزود: درهای همکاری با شرکت های خارجی باز است، اما هیچگاه روند توسعه طرح های نفتی را معطل شرکت های خارجی نخواهیم گذاشت. معاون وزیر نفت با اشاره به منابع بزرگ نفتی ایران و زمینه های فراوان همکاری، آمادگی کشورمان را برای همکاری با شرکت های خارجی در اجرای طرح های توسعه میادین نفتی یادآور شد. قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک با عراق به نام آذر، روز سه شنبه و در پایان مهلت تعیین شده برای شرکت خارجی مذاکره کننده برای اجرای طرح توسعه این میدان، با حضور وزیر نفت میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی از شرکت های داخلی امضا شد. مطالعات مهندسی طرح توسعه این میدان را شرکت هیدروزاگرس نروژی با نظارت وزارت نفت در سال 1387 پایان داد، اما عقد قرارداد برای اجرای طرح توسعه این میدان را به تاخیر انداخت و پس از آن شرکت گازپروم روسی نیز وارد مذاکره شد و در نهایت با تعلل این شرکت ها در اجرای طرح توسعه این میدان، وزارت نفت با اتکا به توانمندی های داخل اجرای طرح توسعه این میدان را به کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی سپرده است که قرارداد آن دیروز امضا شد.