آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
جهان
۶

23 کشته و 83 زخمی در 5 انفجار عراق

پلیس عراق اعلام کرد طی 5 انفجار دیروز در مناطق مختلف بغداد دست کم 23 نفر کشته و 83 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، در اولین انفجار یک عامل انتحاری یک خودروی مملو از مواد منفجره را به یک مرکز پلیس در منطقه العلویه در مرکز پایتخت عراق کوبید. در این حادثه دست کم 6 نفر کشته شدند که 4 نفر از آنها از اعضای پلیس بودند.

انفجار دوم که در منطقه الحریه در شمال غربی بغداد به وقوع پیوست، مشابه انفجار نخست بود که هدفش باز هم یک ساختمان پلیس بود.

به گزارش رویترز در این حادثه نیز حداقل 5 نفر کشته شدند. انفجار سوم نیز بار دیگر یک ایست بازرسی نیروهای پلیس را هدف قرار داد که 3 کشته بر جا گذاشت. در انفجار چهارم خودرویی بمب گذاری شده در مقابل وزارت کشور عراق منفجر شد که تلفات این حادثه هنوز اعلام نشده است. انفجار آخر در مسیر حرکت نیروهای پلیس در شمال این شهر رخ داد که یک کشته و 12 زخمی بر جا گذاشت.

پس از این انفجارها، قاسم الموسوی، سخنگوی نیروهای نظامی بغداد ضمن متهم کردن نیروهای القاعده، اظهار کرد: این گروه تروریستی قصد دارد با چنین اقداماتی به مردم نشان دهد که شبه نظامیان همچنان در این کشور فعال هستند.

از سوی دیگر، گروه های ناشناس، منزل یک فرمانده نیروهای شوراهای بیداری در بغداد را منفجر کردند، که بر اثر آن همسر و 5 فرزند وی زخمی شدند.

در شهر فلوجه نیز بر اثر حمله گروه های ناشناس، یک فرمانده ارشد نیروهای شوراهای بیداری کشته شد، به گفته مقامات امنیتی، وی قبل از آن چند بار از سوی گروه های ناشناس تهدید به مرگ شده بود. در ناآرامی های استان موصل عراق نیز، 4 نفر کشته شدند.