آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
سلامت
۱۶

کودکان بیشتر از 3 دقیقه با موبایل حرف نزنند

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: صحبت مداوم بیش از 3 دقیقه در روز با موبایل برای کودکان و نوجوانان زیر 15 سال، خطر ابتلابه سرطان را افزایش می دهد.

به گزارش ایسنا، کامران باقری لنکرانی افزود: کودکان و نوجوانان زیر 15 سال با صحبت مداوم بیش از 3 دقیقه در روز با موبایل، احتمال ابتلای خود به سرطان هایی مانند مغز و غدد لنفاوی را افزایش می دهند.

این پزشک فوق تخصص داخلی افزود: صحبت با موبایل برای این گروه سنی در صورت غیرمداوم بودن هم نباید بیش از 15 دقیقه در روز طول بکشد.

وی بیان کرد: به طور متوسط در استان فارس از هر یکصد هزار نفر 140 تا 160 نفر در سال دچار سرطان می شوند که این آمار تقریبا مطابق با آمار جهانی است.

دکتر لنکرانی گفت: با سالمندی جمعیت که کشور ما نیز با آن مواجه است، آمار سرطان نیز افزایش پیدا می کند که با بررسی های انجام شده، مشخص شده عادت های بد غذایی از جمله مسائلی است که در بروز سرطان ها موثر هستند.

وی اظهار کرد: مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت با همکاری معاونت بهداشتی در مورد شناخت همه گیری سرطان در نقاط مختلف استان فارس تحقیقاتی انجام داده است که بر اساس نتایج به دست آمده، سعی در یافتن علت تفاوت در شیوع انواع سرطان در نقاط مختلف استان و پیشگیری از آنها را داریم.