آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
حوادث
۱۹

دزدی زنان معتاد شیک پوش از طلافروشی های مشهد

2

زن جوان که از طلافروشی های شهر مشهد سرقت می کردند، با همکاری یکی از طلافروشان دستگیر شدند.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در ارتباط با جزئیات دستگیری سارقان گفت: در پی دریافت گزارش سرقت از چند مغازه طلافروشی معلوم شد که 2 زن جوان و شیک پوش با مراجعه به طلافروشی درخواست مشاهده سرویس طلارا کرده و سپس یکی از آنان، مغازه دار را سرگرم کرده و نفر دیگر طلاجات را سرقت و در فرصت مناسب و با استفاده از شلوغی مغازه متواری می شدند.

با توجه به شکایت مالباختگان، کارآگاهان تحقیقات لازم را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند و در اولین گام با استفاده از دوربین مداربسته مغازه ها، تصاویر متهمان استخراج و برای اطلاع رسانی در اختیار دیگر طلافروشان شهر قرار گرفت.

بیدمشکی افزود: سارقان که برای سرقت به مغازه طلافروشی دیگری مراجعه کرده بودند از سوی طلافروش شناسایی شده و با هوشیاری وی و حضور بموقع پلیس، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند که در بازجویی ها به سرقت طلااعتراف کردند و در بیان شگردشان گفتند پس از مراجعه به طلافروشی، یکی از آنها زمینه های گفت وگو با مغازه دار را ایجاد و برای رویت طلاجات، آنها را از فروشنده اخذ و به همدستش می داده که وی نیز طلاجات را در کیفش مخفی کرده و در فرصت مناسب و با استفاده از شلوغی مغازه، محل را ترک می کردند. متهمان اضافه کردند: که به دلیل اعتیاد به موادمخدر، طلاجات را به قیمت پایین فروخته و موادمخدر خریداری کرده اند. در پی این اعترافات، دستور دستگیری خریداران اموال مسروقه صادر شد.