آرشیو پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۰
حوادث
۱۹

متهم اطلاعات مربوط به نگهداری اموال را از بستگانش دریافت کرده بود

دستگیری سارق گاوصندوق از منزل مادربزرگ

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری سارقان گاوصندوق منزل یک پیرزن در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش فارس، قنبر مداحی در این باره به خبرنگاران گفت: پیرو گزارش پلیس آگاهی درباره سرقت به زور از منزلی در شهرستان اهر، ماموران پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند.

وی افزود: تحقیقات معلوم کرد سارقان شبانه به زور وارد منزل شده و اقدام به بستن دست و پای زن صاحبخانه کرده و با تهدید سلاح سرد موفق به سرقت گاوصندوق حاوی طلاجات و اسناد و سایر اوراق بهادار وی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال شده بودند.

مداحی گفت: اکیپ اعزام شده با بررسی میدانی و انجام تحقیقات و با همکاری نزدیک و تنگاتنگ مالباختگان در تبادل اطلاعات سرانجام یکی از سارقان منزل را دستگیر کرد. وی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری اعتراف کرد که همسر و پدرزنش به عنوان کارگر و پرستار و خدمه به خانه مالباخته رفت و آمد داشته و از وجود گاوصندوق و محتویات آن باخبر بودند و او نیز با همدستی 2 نفر از دوستانش نقشه سرقت را کشیده اند.

وی افزود: سارقان پشت منزل مالباخته اقدام به کرایه یک مغازه نانوایی کرده و در شب سرقت از طریق این مغازه از دیوار 5 متری خانه وارد آن شدند و با خودرویی که قبلاآماده کرده بودند، گاوصندوق را از محل به سرقت می برند.

مداحی گفت: با تلاش کارآگاهان اعزامی و پلیس آگاهی اهر، لاشه گاوصندوق در باغات اطراف پیدا و همه اسناد و مدارک املاک و اوراق بهادار مربوط کشف و تحویل مالباختگان شده و طلاهای مسروقه برابر اعترافات متهم به فروش رسیده است که تلاش برای دستگیری همدستان وی و مالخران همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان در آسیب شناسی سرقت منزل مالباخته عنوان کرد: این شهروند در استخدام پرستار و کارگر خانه دقت کافی نکرده و علاوه بر آن اسرار محرمانه خانواده را در اختیار افراد بیگانه قرار داده که با افشای این اسرار توسط پرستار خانواده، زمینه سرقت منزل توسط همسر پرستار فراهم آمده است.

وی تصریح کرد: سارقان با اطلاعات کافی از تعداد افراد خانوار و محل قرار گرفتن گاوصندوق در زمان مناسب با قطع دوربین مداربسته و آژیر خطر اقدام به سرقت کرده بودند.