آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۱۳۷۰
صفحه اول
۱

کار طلبکاران دولت به بازداشت کشیده شد

خبرآنلاین: تعدادی از فعالان صنعت شیر که در پی مطالبات خود به تهران آمده بودند بازداشت و تعدادی از آنان آزاد شدند. تولیدکنندگان لبنیات کشور که از دولت طلبکارند، بازداشت شدند و پس از آن، آزادی هشت نفر از این افراد، تایید شد. خبرگزاری ایمنا (خبرگزاری شهرداری اصفهان) در این باره نوشته است: «بازداشت شدگان، تعدادی از نمایندگان کارخانه های لبنی استان ها بودند که برای دریافت مطالبات خود از مسوولان به تهران سفر کرده بودند.»

به نوشته این منبع، مدیرعامل اتحادیه شیر پاستوریزه استان خراسان نیز بازداشت شده بود که او نیز آزاد شد ولی این گزارش درباره سرنوشت سایر بازداشت شدگان، خبری مخابره نکرده است.

19 مهر جاری، مدیران کارخانه ها و اتحادیه های لبنی سراسر کشور برای دریافت مطالبات سال 89 خود در خیابان کلانتری و سمیه تهران، روبه روی وزارت صنایع قدیم تجمع کردند. مدیران صنایع لبنیات کشور بارها گفته اند پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، میزان مخارج آنها از درآمد پیشی گرفته و باید دولت، مجوز افزایش قیمت را به آنها بدهد. این در حالی است که دولت، تنها اجازه داده است صنایع شیر هشت درصد به قیمت تولیدات خود بیفزایند.