آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
صفحه آخر
۲۰
روزانه ها

انتقاد دختر تیموشنکو از شرایط مادرش

بانوی آهنین سال های نه چندان دور اکراین حالادر زندان است و دختر جوانش در مقام دفاع از مادرش برآمده است. یوگنیا کار دختر یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اکراین می گوید وضعیت سلول مادرش در زندان اسفبار است و او باید از این وضع رهایی یابد.

به گزارش ایسنا، وی با محکوم کردن حکم صادره از سوی دادگاه اکراین برای مادرش، این اقدام را تنها انتقام دولت از مخالفان دانست.

دختر تیموشنکو درخصوص وضعیت مادرش در زندان گفت: یولیا تیموشنکو به همراه 2 زن دیگر که در انتظار محاکمه برای جرایم اقتصادی هستند در سلولی 15 متری نگهداری می شوند.

به گفته وی، فضای داخل سلول سرد و مرطوب و فاقد آب گرم است و تنها یک پنجره کوچک به بیرون دارد و توسط دوربین شبانه روزی کنترل می شود. وی ادامه داد: بیشتر زمان تیموشنکو در زندان صرف خواندن اسناد و مدارک دادگاه می شود، با این حال او به تازگی دچار مشکل حرکتی در زندان شده اما مسوولان زندان حتی اجازه معاینه دکتر را هم به او نمی دهند.

دختر نخست وزیر سابق اکراین با اشاره به این که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اکراین و تیم همراه وی درصدد حذف مخالفان سیاسی هستند و به هشدارهای جامعه بین المللی توجهی ندارند، خاطرنشان کرد: دلم می خواهد هر چه زودتر مادرم به خانه برگردد و هرگز وارد بازی های سیاسی نشود، اما اگر سیاست را از زندگی یولیا پاک کنید او نمی تواند زندگی کند، تنها سیاست است که او را در زندگی خوشحال می کند.

البته محکومیت تیموشنکو پیامدهای فراوانی را برای دولت اکراین در پی داشته است از جمله این که اتحادیه اروپا قصد دارد فشارها علیه دولت کی یف را افزایش دهد. در این راستا رهبران اتحادیه اروپا تهدید کرده اند دیدار برنامه ریزی شده خود با ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اکراین را که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، لغو خواهند کرد.

یکی از نمایندگان بلندپایه این اتحادیه در این باره به پایگاه اینترنتی روزنامه آلمانی «دی ولت» گفت: خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا و هرمان وان رومپوی، رئیس شورای اروپا به کی یف اعلام کرده اند بار دیگر دعوت خود را از یانوکوویچ پس خواهند گرفت مگر آن که پارلمان اکراین قانونی را که براساس آن تیموشنکو با محکومیت رو به رو شد، تعدیل و اصلاح کند.