آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
سیاسی
۲

لاریجانی: ایران از برگزاری اجلاس چهارجانبه عراق حمایت می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست چهارجانبه عراق، ایران، ترکیه و عربستان با هدف استحکام روابط حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی که برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس بین المجالس جهانی به سوئیس رفته است، دیروز در دیداری که با حسام النجیفی در حاشیه این اجلاس داشت، گفت: برگزاری این اجلاس چهارجانبه که با هدف استحکام روابط و مبارزه با فرقه گرایی مذهبی پیشنهاد شده است، موجب کاهش شیطنت دشمنان خواهد شد.

لاریجانی افزود: برخی از مواردی که رئیس مجلس عراق در سفر به تهران در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مطرح کرده است، پیگیری می شود.رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش روابط تهران بغداد اظهار کرد که طرح برگزاری اجلاس چهارجانبه ایران، عراق، ترکیه و عربستان در حال پیگیری است و مقرر شد پس از ایام حج دنبال شود.

النجیفی افزود: پیشنهاد شده در نخستین گام، نشستی در سطح سران مجالس 4 کشور در بغداد برگزار شود که این پیشنهاد در حال پیگیری است.

لاریجانی همچنین در دیدار رئیس مجلس آلمان با تاکید بر اختلاف نظر ایران و آمریکا درخصوص تحولات منطقه گفت: ممکن است آمریکایی ها منافع کوتاه مدتی در این رابطه داشته باشند؛ اما موضعگیری علیه مردم در درازمدت برای آنها ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس مجلس ارمنستان هم بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.