آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
فرهنگ و هنر
۵

جشنواره فیلم کوتاه با معرفی آثار برتر به پایان رسید

شمقدری: اولویت سینمای ایران حضور در بازارهای جهانی است

معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حضور سینمای ایران در بازارهای بین المللی تاکید کرد.

جواد شمقدری که در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران سخن می گفت با مثبت دانستن شرکت فیلمسازان ایرانی در جشنواره های بین المللی، آن را کافی ندانست و افزود: سینمای ایران و دیگر کشورهای مستقل صاحب فرهنگ باید در بازارهای بین المللی حضور پیدا کرده و نگذارند این عرصه تنها در اختیار هالیوود و یکی دو کشور اروپایی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در تمامی کشورها از 20 فیلم به اکران درآمده، 15 فیلم هالیوودی است و برای همین ما باید خودمان بیاییم و با همکاری فیلمسازان مستقل دیگر کشورها در مقابل سینمای هالیوود بایستیم.

فیلم های کوتاه اکران می شوند

پرونده بیست و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی بسته شد که دبیر این جشنواره نیز در مراسم اختتامیه آن از نمایش آثار کوتاه در طول سال در سینما آزادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، هاشم میرزاخانی در این ارتباط گفت: انجمن سینمای جوانان ایران بزودی برنامه نمایش و نقد و بررسی هفتگی فیلم های کوتاه را در شبکه 4 سیما اجرا می کند و طبق توافقی که با سینما آزادی شده، قرار است فیلم های کوتاه طی یک سئانس در روز دوشنبه هر هفته در این سینما اکران شوند.

در پایان این مراسم، با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برترین های جشنواره فیلم کوتاه معرفی شدند که در این میان جایزه بهترین فیلم بخش چشم انداز سرزمین زیبای ما به خاک و تاک ساخته مظفر حسین خانی رسید. فیلم جاده مسدود است از وحید حاجیلویی جایزه بهترین فیلم با موضوع پرتو ایمان را دریافت کرد. در بخش چراغ راه این جشنواره، فیلم مشتی اسماعیل با کارگردانی مهدی زمان پور به عنوان اثر برتر معرفی شد و جایزه استعداد جوان این رویداد به مهدی تنگستانی با فیلم گلستان 1318 رسید.