آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
ایران زمین
۱۵

چالدران از امکانات مرزی محروم است

فرماندار چالدران گفت: این شهرستان با وجود برخورداری از طولانی ترین مرز زمینی با کشور ترکیه بعد از ارومیه، فاقد هر گونه امکانات مرزی جهت مبادلات تجاری است.

به گزارش ایسنا، احمدرضا قلی پور افزود: شهرستان چالدران بعد از شهرستان ارومیه طولانی ترین مرز را با کشور ترکیه داراست ولی ارتباط تجاری با این کشور برقرار نکرده است و مردم مرزنشین این شهرستان از این مرز طولانی هیچ بهره ای نمی برند.

وی ادامه داد: بر اثر بی توجهی مسوول سازمان بازرگانی استان آذربایجان غربی برای گشایش بازارچه مرزی یا حتی معبر مرزی بین مردم موجب شده است مردم شهرستان دیگر علاقه ای برای انجام فعالیت های اقتصادی در سطح وسیعی نداشته باشند.

قلی پور تصریح کرد: همچنین توجه نکردن و تحقق نیافتن نیازهای مردم شهرستان موجب شده است مردم شهرستان ظرفیت های بالای چالدران را رها کرده، به استان ها یا شهرستان های همجوار مهاجرت کنند.

وی تصریح کرد: مردم چالدران، شاهد هیچ گونه کمکی از طریق برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالابه منظور حمایت از اقشار کم درآمد نیستند و این در حالی است که در مقاطع زمانی مختلف در سطح کشور، نمایشگاه های پاییزه و بهاره برپا می شود. قلی پور عنوان کرد: اگر چه قالیبافی از جمله مشاغلی است که در بیشتر روستاها و مراکز شهری استان به آن مبادرت می شود و بخش اعظمی از اقتصاد خانوار به آن متکی است اما در این شهرستان اقدام درخور توجهی نشده است.