آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
تجسمی
۸
نگارخانه

دست پر نگارخانه داران

جدا از نمایشگاه مرکب خوشنویسی استادان پیشکسوت در نگارخانه صبا، دوسالانه سفال و سرامیک در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی استاد جواد بختیاری در موسسه فرهنگی و هنری اکو که مهم ترین رویداد های هنرهای تجسمی این هفته به شمار می آیند، تعداد دیگری از نگارخانه های تهران نیز از جمعه به استقبال چند نمایشگاه تازه رفته اند.

در هفته ای که دست نگارخانه داران پر و پیمان است، خانه هنرمندان میزبان 4 مجموعه هنری شده که بیشتر میزبانی از آثار جوانان را برعهده دارد.

در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان، نمایشگاه عکس عباس عرب زاده برپا شده که تنها تا پس فردا ادامه دارد. همچنین جمعی از هنرجویان غلامحسین نامی و سودابه میرفصیح آثار نقاشی خود را به نگارخانه میرمیران آورده اند؛ نمایشگاهی گروهی که تا 4 آبان ادامه دارد.

تالارهای بهار و تابستان خانه هنرمندان نیز میزبان نمایشگاه عکس های «تهران قدیم» شده اند. این نمایشگاه توسط کانون حافظان میراث فرهنگی تهران قدیم برگزار شده و بازدید از آن تا 4 آبان امکان پذیر است.

در تالار زمستان این مجموعه هم تا پایان هفته نمایشگاه عکس های لیا حیدریان برپاست.

در این هفته، نگارخانه والی واقع در خیابان ونک با نمایشگاه نقاشیخط احمد محمدپور فعالیت خود را ادامه می دهد که تا دوم آبان دایر خواهد بود.

گالری باسابقه و قدیمی سیحون نیز این روزها با نمایشگاه «از پرنده به بعد...» میزبان نقاشی های هومن نصیری است. علاقه مندان دیدار از این نمایشگاه تا چهارم آبان وقت دارند به این گالری که در خیابان خالد اسلامبولی قرار دارد، سر بزنند.

همچنین در حالی که نگارخانه الهه واقع در بلوار آفریقا تا سوم آبان شاهد نمایش نقاشی های افشین نیک روش است، نگارخانه گلستان در خیابان دروس به استقبال نمایشگاه نقاشی امیر سقراطی رفته است.

نگارخانه دی واقع در خیابان پاسداران، این روزها میزبان نقاشی های سحر صالحی است و آثار نقاشی لیلاپیرداوری در نگارخانه شماره یک هنر ایران روی دیوار قرار گرفته اند. نگارخانه دوم هنر ایران در خیابان انقلاب هم شاهد نمایش آثار خوشنویسی ثمانه قاسم پور است.

از 20 مهر، نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس هم میزبان آثار خوشنویسی حسنا شهابی شده است که تا آخر این ماه برپا خواهد ماند.