آرشیو چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۸
دانش
۵

خبر

بادام زمینی، یک مولتی ویتامین خوشمزه

متخصصان تاکید دارند مغز بادام زمینی به هر شکلی که خورده شود، برای سلامتی مفید است.

بادام زمینی منبع غنی از ویتامین ای، فولیت نیاسین، منگنز و پروتئین است که برای عملکرد مناسب اعضا و دستگاه های مختلف بدن مفید هستند. نوعی «آنتی اکسیدان فنولیک» موسوم به «رسوراترول» که معمولا در انگورها یافت می شود در بادام زمینی هم وجود دارد و به کاهش خطر بروز بیماری های قلبی کمک می کند.

عصاره انار، آچار فرانسه طب

متخصصان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جالب و کم نظیر تاکید کردند که پس از کشف آسپیرین از درخت بید در سال 1829 میلادی، این بار شناسایی تاثیرمعجزه آسای عصاره میوه انار، بزرگترین دستاورد دانش پزشکی محسوب می شود.

متخصصان این ماده را آچار فرانسه طب دارویی طبیعی نامیده اند چرا که مزایای درمانی بسیاری دارد. خواص این عصاره شامل بهبود سلامت قلبی، پائین آوردن فشار خون، درمان التهاب و کاهش خطر ابتلابه سرطان ها است.

کودکان امواج تلفن همراه را بیشتر جذب می کنند

پزشکان می گویند: کودکان امواج تلفن همراه را دو برابر بیشتر از بزرگسالان جذب می کنند.

این پزشکان همچنین یادآور شدند که گذاشتن گوشی تلفن همراه داخل جیب پیراهن یا شلوار، میزان تماس با این امواج را بیشتر از حد استانداردهای توصیه شده، می کند.

این مطالعات حاکی است جذب امواج تلفن همراه در سر کودکان دوبرابر بیشتر از افراد بالغ است. علاوه بر آن میزان جذب این امواج در هیپوکامپ و هیپوتالاموس مغز کودکان سه برابر و در مغز استخوان آنها نیز 10 برابر بیشتر از بزرگسالان است. همچنین کودکان از طریق چشم

نیز مقادیر بیشتری از این امواج را جذب می کنند.