آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
داخلی
۳

امام جمعه موقت تهران: طرح موضوع انعطاف پذیری نظام از سوی رهبری، اقدامی حکیمانه بود

گروه سیاسی امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و استقبال پرشور مردم این استان، گفت: در این سفر کلمات و رهنمودهای عالی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و انسجام و وحدت میان شیعیان و اهل تسنن در این سفر مثال زدنی بود که ما از همین جا از مردم این استان تشکر می کنیم.

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران به دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان این استان اشاره کرد و افزود: ایشان درخصوص نظام اسلامی مطالبی را مطرح کردند و از ثبات و انعطاف پذیری نظام اسلامی سخن گفتند. امامی کاشانی، نظام جمهوری اسلامی را نظامی جوان و شاداب دانست و گفت: ولایت مطلقه فقیه به هیچ وجه آنچه که برخی مخالفان نظام تعبیر می کنند نیست، بلکه اهرمی برای شکست بن بست ها است. وی افزود: گاهی در کشور درخصوص موضوعی خلاقانونی وجود دارد که ولایت فقیه می تواند به عنوان فصل الخطاب نظر بدهد و این اختیار در اغلب کشورها وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران مطرح کردن بحث انعطاف پذیری و مهندسی نظام در دانشگاه را اقدامی حکیمانه عنوان کرد و گفت: این اقدام در واقع باید در جایی که تعقل و منطق وجود دارد، بازگو می شد و دانشگاه دقیقا جای همین گونه مسائل است.

امامی کاشانی همچنین رهبری و ملت را رکن اول و دوم کشور دانست که می توانند برای بسیاری از مسائل در کشور تصمیم گیری کنند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به توطئه طراحی شده در رابطه با بحث ترور سفیر عربستان اشاره کرد و گفت: آنها یک انسان ولگرد را پیدا کرده و به او گفته اند که برو و این گونه سخن بگو ولی غافل از آن هستند که اسلام و نظام اسلامی به طور صریح با ترور مخالف است.وی افزود: آنها می خواهند با طرح این گونه مسائل، فکر ملت خود را از کاستی های نظامشان منحرف کنند.