آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
دانش
۵

خبر

عفونت و سرطان های پوستی از عوارض خالکوبی است

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه یکی از عوارض زودرس خالکوبی عفونت است، افزود: عفونت حاصل از خالکوبی ممکن است بسیار حاد باشد به طوری که 7 تا 10 روز بعد از تاتو شروع می شود. خالکوبی ابرو نیز سبب التهاب شدید چشم، ابرو و پیشانی می شود که به این عارضه سلولیت گفته می شود. دکتر نصرت پورسینا گفت: یکی از عوارض خالکوبی که ممکن است بعد از 20 تا 30 سالگی بروز کند، سرطان های پوستی از جمله B. B. C و S. C. C است و در موراد نادری هم سرطان بسیار خطرناک پوستی به نام ملانوم در تاتوهای قدیمی گزارش شده است.

کودکان باید بیشتر بازی کنند

متخصصان روانشناسی کودکان تاکید کردند که کودکان و خردسالان باید زمان بیشتری را به بازی بپردازند و کمتر تلویزیون تماشا کنند. در یک بررسی جدید 90 درصد از والدین امریکایی اظهار داشتند که کودکان دو ساله یا کوچکتر از آنها به نوعی با رسانه های الکترونیک سرگرم می شوند و کودکان در این گروه سنی روزانه یک تا دو ساعت تلویزیون تماشا می کنند. همچنین یک سوم این کودکان تا رسیدن به سن سه سالگی یک دستگاه تلویزیون در اتاق شخصی خود دارند.

با معده خالی ورزش نکنید

برخی افراد تصور می کنند که اگر با معده خالی ورزش کنند، می توانند چربی های بدن خود را بیشتر آب کنند و در نتیجه لاغرتر شوند.

متخصصان در یک مطالعه جدید تاکید کردند: این باور اشتباه است، چون آزمایشات نشان می دهد ورزش با معده خالی نه تنها سودی برای بدن ندارد بلکه در واقع می تواند پیامد منفی و مضر هم داشته باشد.