آرشیو شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۰
فرهنگ و هنر
۲۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد

تدارک گسترده برای هفته کتاب

حسینی گفت: برنامه گسترده ای با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هفته کتاب تدارک دیده شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی در حاشیه دیدار چهره به چهره شهروندان تهران با اعضای هیات دولت افزود: هدف از اجرای این برنامه ها این است که اذهان عمومی بیشتر متوجه کتاب شود و کتاب در دسترس همگان قرار گیرد.

وی برگزاری مطلوب هفته کتاب را یکی از برنامه های پیشروی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلام مبنی بر لزوم افزایش سرانه مطالعه، امسال سعی شده است تا در این زمینه با دستگاه های مختلف تعامل بیشتری داشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کتاب های خوب و ترغیب مردم به مطالعه آنها، از اولویت ویژه ای برخوردار است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: نیمه دوم امسال به لحاظ برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره ها، پر رونق تر از نیمه اول سال خواهد بود. وی افزود: امسال جشنواره فیلم فجر بهتر از سال های گذشته برگزار می شود و از نظر کیفی دقت شده است تا کارهای ارزنده ای ارائه شود. حسینی تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر را اولویت دیگر این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: پیش از آنکه در دفتر کار خود بنشینیم تا ارباب فکر و هنر و اندیشه به سراغ ما بیایند، خود فعال شده ایم و تقریبا اکنون مشکلات و مسائل هنرمندان برایمان ملموس و عینی است. وی در عین حال گفت: همیشه بحث های معیشتی، رفاهی و مادی نیست و گاهی اهل فرهنگ و هنر نقطه نظراتی دارند که علاقه مندند به آنها عمل شود و ما از این نقطه نظرها استفاده می کنیم.