آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار خارجی
۱۶

هزاران نفر در مغرب با شعار تحریم انتخابات به خیابان ها ریختند

هزاران مغربی با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف مغرب، خواستار تحریم انتخابات پارلمانی در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری ها، تظاهرکنندگان مغربی روز یکشنبه در شعارهای خود تحریم انتخابات نمایشی در ماه آینده را خواستار شدند. براساس این گزارش، در جریان این تظاهرات، معترضان قصد داشتند در مقابل پارلمان مغرب تجمع کنند، اما پلیس و نیروهای امنیتی مانع از این کار آنها شدند.

پلیس ضد شورش در پایتخت این کشور با استفاده از گاز اشک آور و باتوم به مقابله معترضان به رژیم پادشاهی پرداختند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، نزدیک به 8000 نفر نیز با شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز در شهر دارالبیضا (کازابلانکا) تحریم انتخابات را خواستار شدند.

این گزارش حاکی است، تظاهرات روز یکشنبه در ادامه راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم مغرب به رهبری جنبش 20 فوریه است که از چند ماه گذشته تاکنون به صورت مستمر هر هفته برگزار می شود. مردم مغرب خواستار اصلاحات اساسی و اقدام فوری علیه فساد مالی و سیاسی دستگاه حاکم پادشاهی هستند و وعده های داده شده از سوی محمد ششم نیز نتوانسته است آنها را راضی کند. به گفته یک فعال سیاسی مغربی، این تظاهرات در راستای تحریم انتخابات 25 نوامبر آینده برگزار شده است.این فعال جنبش 20 فوریه اعلام کرد: تظاهرکنندگان مغربی در راهپیمایی و تظاهرات خود، برگزاری انتخابات فرمایشی را محکوم و خواستار تحریم آن شده اند.معترضان مغربی می گویند، انتخابات ماه نوامبر (آذر) تغییری در وضع کشور ایجاد نخواهد کرد و فقط افراد جابه جا خواهند شد.