آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
حوادث
۱۵

با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت

تقدیر از پدر دانش بیماری های عفونی

پرفسور علیرضا یلدا، پدر دانش بیماری های عفونی ایران به پاس سال ها تحقیق و پژوهش در حوزه بیماری های عفونی با حضور وزیر بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت.

صبح دیروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مقام پرفسور دکتر علیرضا یلدا به دلیل پژوهش های برجسته در زمینه بیماری های عفونی، توانایی های وی در امر آموزش و سجایای اخلاقی در برخورد با بیماران، همکاران و شاگردان تقدیر شد.

در این مراسم پرفسور یلدا با بیان اینکه امیدوارم لایق این سپاسگزاری از جانب شما باشم، گفت: بدبخت ترین استاد فردی است که تا همیشه در نزد شاگردان خود استاد باقی بماند.

وی ادامه داد: در این صورت هیچگاه علم توسعه و پیشرفت نمی یابد.

پرفسور یلدا با تاکید بر اینکه انسان تنها یک مغز پزشکی ندارد، یادآور شد: در کنار این مغز پزشکی، آدمی دارای مغز معنوی است و کسی موفق است که بتواند هر دو مغز را بارور سازد.

وی همچنین اضافه کرد: در صورتی که انسان بتواند عقل معنوی خود را توسعه دهد می تواند از جهالت رهایی یابد و معنویات را جذب کند.

در این مراسم که در قالب کنگره بین المللی پزشکی برگزار شد، دکتر مرضیه وحید دستجردی و دکتر باقی لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اهدای لوح های یادبود از مقام شامخ این استاد قدردانی کردند علاوه بر این لوح استاد ممتازی پرفسور یلدا به وی اهدا شد.

استاد پروفسور دکتر علیرضا یلدا در مدت کوتاهی به بالاترین پایه علمی دانشگاهی که همان استادی ممتاز دانشگاه است، دست یافت. ایشان مولف 17 کتاب ارزنده در دانش و اخلاق پزشکی و مقالات بی شمار علمی است.

به گزارش مهر، به استاد یلدا تاکنون بیش از 20 جایزه علمی به موجب خدمات برجسته و شاخص آموزشی و پژوهشی اعطا شده است. استاد پروفسور دکتر علیرضا یلدا نخستین پزشک و استاد ایرانی است که نشان علمی «چهره های ماندگار» به ایشان اعطا شده است.