آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار کشور
۱۴

مهمانپرست: دیگر جایی برای حضور نیروهای آمریکایی در منطقه وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکایی ها نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه به ویژه بعد از گسترش روزافزون موج اسلام خواهی و بیداری ملت ها جایی برای ماندن و حضور مستمر ندارند.

رامین مهمان پرست با حضور در برنامه زنده کنکاش شبکه جهانی جام جم به تحلیل و تشریح اهداف آشکار و پنهان سناریوی جدید آمریکا علیه ایران و پافشاری ایالات متحده در استمرار اجرای مبارزه با تروریسم در منطقه پرداخت و گفت: استکبار به سرکردگی آمریکا همیشه سعی می کند در مناطق مختلف تنش ایجاد کند تا زمینه حضور خود را در آن منطقه فراهم کند. بنابراین در حمله به افغانستان و عراق بهانه ای بهتر از مبارزه با تروریسم وجود نداشت و به همین بهانه نزدیک به 10 سال است که در منطقه حضور دارد.

وی اضافه کرد: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکایی ها خود را محور سلطه قلمداد کرده و با همین توهم برای سروری و ریاست دنیا تلاش کردند و هر صدایی غیر از صدای خود را مخالف دموکراسی و همراه با تروریسم قلمداد می کنند، لذا با تحریم، فشار، جنگ و دروغ پردازی، با حرکت های آزادیبخش و انقلاب های مردمی مقابله می کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اهداف آمریکا در طرح سناریوی ترور سفیر عربستان در آمریکا توسط ایران اضافه کرد: آمریکا هیچ هدفی به جز ایجاد تنش بین کشورهای منطقه برای حضور بیشتر و موثرتر خود دنبال نمی کند و سعی دارد با هر ترفندی افکار عمومی جهان را از اوضاع داخلی خود منحرف کرده و موج بیداری اسلامی مردم در شمال آفریقا و خاورمیانه را که موجب نابودی حکام وابسته به آمریکا شده است را در کنترل خود بگیرد و از افزایش و گسترش آن جلوگیری کند.

مهمان پرست خروج نظامیان آمریکایی را از عراق نشان دهنده مقاومت مردم، دولت و مرجعیت دینی این کشور دانست و گفت: مطمئن باشید اگر آمریکا توان ماندن و حضور در چند نقطه از جهان را داشت این کار را نمی کرد، اما اکنون نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه به ویژه بعد از گسترش روزافزون موج اسلام خواهی و بیداری ملت ها، جایی برای ماندن و حضور مستمر ندارند.