آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار کشور
۱۴

آیت الله موسوی جزایری: برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی باید نظام بانکی اصلاح شود

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان راه حل جلوگیری از مفاسد اقتصادی را اصلاح نظام بانکی کشور دانست.

آیت الله موسوی جزایری برخوردهای قضایی با فساد مالی اخیر را لازم اما ناکافی ارزیابی کرد و گفت: چند سال پیش شخصی به نام فاضل خداداد نیز مفسد اقتصادی شناخته شد و ظاهرا اعدام گردید. پس از مدتی ماجرای شهرام جزایری عرب به صحنه آمد و با او و تشکیلاتش هم برخورد قانونی قاطعی صورت گرفت. اما باز هم این ماجرا که از آنها بزرگتر بود اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: دغدغه بزرگ مردم این است که نظام بانکی ضعیف است و مقررات کنترلی کارایی ندارد. لذا از این دست حوادث تلخ اتفاق می افتد. چاره کار این است که آب از سرچشمه کنترل شود. باید هرچه زودتر نظام بانکی کشور اصلاح شود تا جلو اینگونه مفاسد گرفته شود. همه می گویند که واقعا مقررات بانکی در این خصوص ضعیف بوده است و ما از مدت ها پیش نمونه هایی از آن را شنیده، به مسئولان هم تذکر داده ایم ولی جدی گرفته نشد. اکنون خواست اصلی مردم این است که قوانین مربوطه اصلاح شود تا انشاءالله در آینده شاهد چنین فجایعی نباشیم.

امام جمعه اهواز همچنین ضمن قدردانی از اقدامات به موقع دادستانی خوزستان خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی استان خوزستان با پشتیبانی حقیر و مسئولان سیاسی اجرائی استان، از وقتی که هنوز در هیچ جای کشور اقدامی نکرده بودند، از موضوع آگاه شده و برای این تخلف بزرگ، پرونده قضائی تشکیل داده و متهمین را احضار نموده و کسانی را که لازم بود بازداشت کرده و تحقیقات دامنه دار خود را جهت کیفر مجرمین و استرداد اموال بیت المال شروع نمودند، که باید گفت نه تنها اساس کار را پی ریزی نموده، بلکه کار را تا سقف هم بالابردند.

وی البته اضافه کرد: بحمدالله این جراحی بزرگ بودن خونریزی انجام شد. بدین معنی که کارخانجات متعدد با قریب به بیست هزار پرسنل که اگر عجولانه برخورد می شد منجر به تعطیلی و بیکاری آنها می شد و می توانست مشکل بزرگ کارگری را برای کشور درست کند. بحمدالله با درایت و تدبیر با آن برخورد شد و چنین عواقبی پیش نیامد که باز نشان از بلوغ فکری و تدبیر مسئولین محترم است.