آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

اعزام 1500 کاروان دانش آموزی به مناطق عملیاتی جنوب

اصفهان - خبرنگار کیهان:

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: دانش آموزان استان اصفهان امسال در قالب

هزار و 514 کاروان به مناطق عملیاتی جنوب می روند.

عباس وزیری هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را ترویج افکار و اندیشه های دفاع مقدس در بین دانش آموزان و نسل فعلی عنوان کرد و اظهار داشت: اردوهای راهیان نور در راستای اردوهای عملی درس آمادگی دفاعی دانش آموزان از سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان این که اردوهای راهیان نور امسال با رویکرد مقابله با جنگ نرم برگزار می شود، افزود: در سال جاری حدود یک میلیون دانش آموز پایه دوم دبیرستان به همراه 100 هزار نفر از معلمان خود به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان با بیان این که اعزام دانش آموزان از 15 مهرماه شروع شده است و تا 15 اسفند ماه ادامه خواهد داشت، گفت: سهم استان اصفهان در اردوهای راهیان نور اعزام 32 هزار دانش آموز دختر و 32 هزار دانش آموز پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور است.

وزیری اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی را اتفاقی مهم معنوی فرهنگی در کشور عنوان کرد و افزود: روزانه یک هزار و 100 نفر به مناطق جنگی اعزام و هر اردویی سه روز به طول می انجامد.

وی تعداد اردوگاه های پیش بینی شده برای دانش آموزان در این مناطق را 3 اردوگاه اعلام کرد و گفت: دانش آموزان در دو دوره از 15 مهر تا 15 آذر و از 25 دی تا 15 اسفند به مناطق جنگی اعزام می شوند.