آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۱۳۷۸
ادب و هنر
۱۵

دور دنیا

موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن نمایشگاهی برای نمایش اولین عکس های گرفته شده برپا می کند. این عکس ها نشان دهنده تاریخچه اختراع هنر عکاسی از حدود سال 1825 تا دهه 1960 است. در این نمایشگاه دو نفر از اولین و مهم ترین عکاس ها معرفی می شوند: «جولیا مارگارت کرون» که با تکنیک های نوردهی بالاو فوکوس، برخی از بهترین پرتره های قرن نوزدهم را خلق کرد و «هنری کارتیر برسون» که طلایه دار استفاده از دوربین های دستی و یکی از تاثیرگذارترین عکاسان قرن بیستم بود. موزه «ویکتوریا و آلبرت» انگلیس اولین موزه ای است که در سال 1856 شروع به جمع آوری عکس کرد. این موزه اکنون یکی از بزرگ ترین و مهم ترین آرشیو عکس در جهان محسوب می شود.

بی.بی. سی: کمپینی علیه فیلمی که اصالت آثار شکسپیر را زیر سوال می برد، تشکیل شده است. این کمپین در اعتراض به فیلم Anonymous که نویسندگی شکسپیر را زیر سوال می برد تشکیل شده و در اقدامی برای اعتراض به این فیلم نام شکسپیر را از تابلوهای شهر تولدش یعنی Warwichshire حذف کرده اند. در شهر تولد شکسپیر بیش از 10تابلو به نام های شکسپیر وجود دارد که این کمپین نام او را در این تابلوها خط خطی کرده اند. این کمپین اعتقاد دارد که این فیلم می خواهد تاریخ و فرهنگ انگلستان را از نو بنویسد. این فیلم بیان می کند که نمایشنامه های شکسپیر توسط فرد دیگری به نام Edward De Vere نوشته شده است.

رویترز: نقاشی منظره ای که توسط گوستاو کلیمت (Gustav klimt) هنرمند اتریشی کشیده شده است در حراج به فروش می رود. انتظار می رود این اثر که توسط نازی ها دزدیده شده بود بیش از 25 میلیون دلار در حراج ماه آینده نیویورک به فروش رود