آرشیو دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰، شماره ۱۳۸۲
اقتصاد
۴

خبر

یارانه تولید تنها به برخی صنایع اختصاص یافته است

فارس: رییس کارگروه صنایع غذایی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تنها برخی صنایع پس از هدفمندی یارانه ها، یارانه خود را دریافت کرده اند اظهار داشت: یارانه باید به همه صنایع اختصاص یابد. بهروز فروتن در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه در هدفمندی یارانه ها باید دقت بیشتری به صنعت شود، اظهار داشت: یارانه صنعت باید مستقیم و تنها در اختیار واحدهای تولیدی فعال قرار بگیرد. وی ادامه داد: صنعت نیازمند مدیریت جدی اقتصادی است.

رییس کارگروه صنایع غذایی معاونت فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در افق 1404 ایران بیش از 300میلیون تن تولیدات کشاورزی و 100میلیون تن مصرف داخلی خواهد داشت و عملا200میلیون تن مازاد تولید خواهیم داشت. فروتن افزود: باید امروز پیش بینی برای چشم انداز 20ساله داشته باشیم و به این صورت مازاد مصرف تبدیل به ضایعات خواهد شد. این فعال اقتصادی با بیان اینکه سهم صنایع از یارانه ها تنها به برخی از صنایع اختصاص یافته اظهار داشت: یارانه داده شده چشمگیر نیست و این یارانه باید به تمام صنایع اختصاص پیدا کند.

رشد 5/18درصدی مصرف گاز خانگی

ایسنا: اولین بارش جدی باران در فصل پاییز، مصرف گاز کشور و به ویژه مصرف بخش خانگی را دستخوش تغییرات جدی کرد و موجب شد مصرف خانگی گاز نسبت به هفته قبل رشدی 5/18 درصدی را نشان دهد. در سه روز نخستین اولین بارش جدی فصل پاییز یعنی در روزهای چهارم، پنجم و ششم آبان ماه حدود هزار و 220 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف شد که از این میزان 667 میلیون مترمکعب یعنی حدود نیمی از آن به بخش خانگی مربوط بود. میزان مصرف گاز کشور در این مدت نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 10 درصد رشد نشان می دهد. همچنین مصرف این سه روز در مقایسه با همان روز ها در هفته گذشته بیش از پنج درصد رشد داشته است. اما مصرف بخش خانگی در این سه روز نسبت به سال قبل بیش از 5/27 درصد و نسبت به هفته قبل حدود 5/18درصد رشد داشته است.