آرشیو دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰، شماره ۷۴۰۰
فرهنگی
۱۹

محمد یعقوبی: تئاتر می تواند بخشی از حقیقت دفاع مقدس را به نسل جوان نشان دهد

یک نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: از طریق تئاتر که رسانه آزادتری است می توان بخشی از حقیقت زمان جنگ را به نسل جوان نشان داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و رسانه های جشنواره تئاتر مقاومت، محمد یعقوبی کارگردان و نمایشنامه نویس، هر نمایش را دارای یک بستر زمانی و مکانی مشخص دانست که می تواند از دل تاریخ تا لحظه اکنون را در بربگیرد و افزود: بازتولید یک دوره تاریخی که بخشی از شرایطی است که در آن زندگی کرده ایم و پدران و مادرانمان در آن زیسته اند یک ضرورت است.

وی یادآور شد: در نمایشی که روی صحنه دارم (زمستان 66) نسل جوانی حضور دارند که در سال های جنگ متولد شده اند یا پس از آن و درباره آن ایام هیچ اطلاعاتی ندارند و اعتقاد دارم که از طریق تئاتر که رسانه آزادتری است، می توان بخشی از حقیقت آن زمان را به نسل جوان نشان داد. وی تاکید کرد: اگر در بازآفرینی وقایع جنگ به شعور و زیبایی شناسی اثر احترام بگذارید مخاطب خود را نیز خواهید داشت. این یک واقعیت است که این وقایع به شکل ملال آوری از رسانه های دولتی تکرار می شوند و تئاتر به خوبی می تواند این خلاها را پر کند.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در بخش های مسابقه صحنه ای، بین الملل، مسابقه آثار عروسکی و کودک و نوجوان، ویژه، خیابانی، تلویزیونی و تولید نمایشنامه و نمایشنامه خوانی به همت بنیاد فرهنگی روایت و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی از 28 آبان تا 3 آذر ماه همزمان با هفته بسیج برگزار می شود.