آرشیو یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۶۷
حوادث
۱۵

مخوف تر از گوانتانامو در سومالی

آمریکا در اقدامی بی سر و صدا در حال ساخت مخوف ترین زندان خود در کشور قحطی زده سومالی است.

آمریکا به داشتن زندان های پنهان و مخوف در دنیا معروف است که بعضا فقط برخی زندان های آن از جمله گوانتانامو، ابوغریب و زندان هرات در افغانستان رسانه ای شده اند. حال در اقدامی بی سر و صدا آمریکا در حال ساخت مخوف ترین زندان خود در کشور قحطی زده «سومالی» است.

به گزارش فارس نام سومالی هر فردی را در وهله نخست به یاد فقر و قحطی زدگی می اندازد حال آنکه کمتر کسی می تواند باور کند که یکی از مخوف ترین زندان های آمریکا در دنیا اکنون در سومالی در حال ساخت و تکمیل است.

به گفته یکی از ماموران امنیتی و اطلاعاتی در سومالی آمریکا در حال حاضر در جنوب موگادیشو و در نزدیکی فرودگاه این شهر بی سر و صدا در حال ساخت یک زندان مخوف برای انتقال زندانیان خود از سراسر جهان است و در یک حرکت حساب شده این زندان را در نزدیکی فرودگاه موگادیشو که به وسیله انگلیسی ها اداره می شود برای انتقال امن تر و سریعتر زندانیان احداث می کند.

با وجود این که دولت کنونی سومالی از این موضوع اطلاع دارد ولی نمی تواند کاری کند چون این دولت به هیچ وجه قدرتی ندارد و تمام اختیارات دولت کنونی که آمریکا نقش بسزایی در تضعیف آن داشته است خلاصه شده به کنترل شهر موگادیشو و برخی شهرهای دیگر. به گفته این مامور امنیتی آمریکاییان پس از شکست سخت خود طی حمله ای که در سال 1991 و 92 به موگادیشو داشتند و تعداد قابل توجهی از زبده ترین نیروهای ویژه دلتای خود را از دست دادند به هیچ وجه در شهرهای سومالی آفتابی نمی شوند و بسیار ماهرانه از دور با ایجاد ناامنی در این کشور و با استفاده از قحطی که خودشان با این ناامنی به وجود آورده اند تلاش برای تجزیه این کشور مسلمان را کلید زده اند.