آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

ضرغامی در اجلاس ABU:ارزش های فطری مبنای همگرایی رسانه هاست

رئیس سازمان صداوسیما در چهل و هشتمین نشست عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ABU) که در دهلی نو برگزار شد، سخنرانی کرد.

براساس این گزارش، عزت الله ضرغامی در این سخنرانی با عنوان «رسم خط تعادل برای همگرایی مخاطبان در رسانه های عمومی» گفت: عموم افراد جامعه به رغم تنوع فرهنگی، زبانی، قومی و نژادی فطرت و تمایلاتی پاک، انسانی، خانواده مدار و اخلاق گرا دارند.

وی افزود: رسانه های عمومی باید با شناخت این گرایش ها و تمایلات مشترک به تولید و توزیع پیام در بسته بندی های اثربخش بپردازند.رئیس رسانه ملی، خطاب به مدیران و مسوولان رادیو و تلویزیون های حاضر در جلسه گفت: از نگاه ما شبکه های رادیو و تلویزیونی که در عرصه جهانی به فعالیت می پردازند باید با تکیه بر اصول و ارزش های مورد قبول جامعه جهانی یعنی اخلاق، عدالت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز حقوق و ارزش های انسانی و الهی، با تکیه بر الگوی رسانه پاک که با فطرت انسانی منطبق است به تولید برنامه بپردازند.ضرغامی با اشاره به ضرورت همگرایی بشری در سطح جهانی افزود: از نظر ما پخش برنامه های خلاف هنجار و فطرت بشری محتوای ضداخلاقی، محتواهای مولد شکاف و برتری طلبی های قومی، نژادی و مذهبی و تکیه بر نقاط ایزوله، دست شستن از خط تعادلی است که ضامن کمترین پراکنش در میان مخاطبان جامعه جهانی است.

وی افزود: توهین و تعرض به ادیان و انبیای الهی، تکیه بر جاذبه های کاذب ضداخلاقی و تبلیغ و ترویج مستقیم و غیرمستقیم افکار جنگ طلبانه و ضدصلح جهانی، عدول از طی مسیر بر مدار این خط تعادل است.

ضرغامی با تشریح دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد این که رادیو و تلویزیون دانشگاه عمومی است، گفت: جنبه های آموزشی و تربیتی باید در ساختار تمامی تولیدات رادیو و تلویزیونی بویژه ساختارهای نمایشی و سرگرم کننده به نحو مطلوبی جانمایی شود. رئیس رسانه ملی در حاشیه این نشست با برخی از روسای رادیو و تلویزیون های آسیایی از جمله رئیس رادیو و تلویزیون کره جنوبی کی بی اس(KBS) دیدار و گفت وگو کرد.