آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
جامعه
۱۷

آموزش و پرورش به دنبال احیای حق کوچ برای معلمان عشایری

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر آموزش و پرورش از پرداخت یک میلیارد تومان حق کوچ به معلمان عشایری خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که حق کوچ معلمان عشایری را که در قانون خدمات کشوری لغو شده احیا کنیم.

عبدالرسول شکیبافر در گفت وگو با مهر افزود: قبل از اجرای قانون خدمات کشوری مزایایی همچون حق کوچ، پاداش مناطق محروم و فوق العاده هایی به فرهنگیان تعلق می گرفت که با اجرای این قانون متوقف شد تا آیین نامه جدید نوشته شود.

وی افزود: در این دو سال که قانون اجرا شد برخی از موارد همچون فوق العاده شغل مناطق کمتر توسعه یافته یا بدی آب و هوا، پاداش مناطق محروم به عشایر و روستاها و مناطق مرزی پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر آموزش و پرورش با بیان این که حق کوچ معلمان عشایر از سال 82 مسکوت مانده بود، اظهار کرد: توانستیم از محل بودجه آموزش و پرورش یک میلیارد تومان به صورت کمک رفاهی حق کوچ حدود دو هزار معلم عشایری را تامین کنیم که میانگین آن برای هر معلم حدود 400 هزار تومان برای یکسال می شود.

شکیبافر از ارسال نامه ای به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری برای بازگشت حق کوچ معلمان عشایری خبر داد و گفت: ممکن است آموزش و پرورش در سال های آینده نتواند این حقوق را به معلمان عشایری پرداخت کند اما اگر از طریق معاونت ریاست جمهوری این مبلغ به فیش حقوقی معلمان وارد شود برای همیشه می توانند از این حق بهره مند شوند.