آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
اقتصادی
۴

احتمال کاهش یا حذف سهمیه سوخت برخی موتورسیکلت ها

جلالی: بنزین سرانجام تک نرخی می شود

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر این که سیاست بلندمدت دولت، تک نرخی کردن عرضه بنزین است، از احتمال حذف سهمیه برخی از موتور سیکلت ها و خودروها خبر داد و گفت: فعلابرنامه ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها نداریم.

عبدالله جلالی در گفت وگو با مهر درباره آخرین تصمیمات برای اعمال تغییراتی در قیمت و سهمیه بنزین خودروها افزود: پیش بینی می شود برای آذر ماه امسال، تغییری در سهمیه و قیمت بنزین خودروها اعمال نشود.وی تصریح کرد: با این حال براساس قانون هدفمندی یارانه ها و قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت باید در بلندمدت عرضه بنزین در کل کشور با یک قیمت واحد عرضه شود.

این مقام مسوول با تاکید بر این که عرضه تک نرخی و آزادسازی کامل قیمت بنزین براساس قوانین جاری کشور به دولت تکلیف شده است، اظهار کرد: آزادسازی کامل قیمت دستاوردهای متعدد اقتصادی به همراه دارد.

وی با بیان این که به حداقل رسیدن قاچاق بنزین، یکی از مهم ترین دستاوردهای آزادسازی قیمت این فرآورده نفتی است، بیان کرد: برای آن که هزینه ارائه خدمات حمل و نقل متاثر از این آزادسازی نشود، این آزادسازی به صورت مرحله به مرحله و تدریجی انجام خواهد شد.

جلالی همچنین از احتمال حذف سهمیه بنزین برخی از موتورسیکلت ها خبر داد و افزود: در حال حاضر برنامه ریزی گسترده ای برای برقی کردن موتورسیکلت ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام این که برقی کردن موتورسیکلت ها و پیک های موتوری ضروری به نظر می رسد، تاکید کرد: برای گرایش مردم به استفاده از موتورسیکلت های برقی، حذف و کاهش سهمیه بنزین موتورسیکلت ها لازم است.