آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
اقتصادی
۴

استاندارد: خودروهای فاقد کیسه هوا را از اول دی نخرید

معاون سازمان ملی استاندارد ایران به شهروندان هشدار داد از ابتدای دی امسال از خرید خودروهای بدون کیسه هوا خودداری کنند، زیرا برای این خودروها پلاک صادر نخواهد شد.

این چندمین بار است که پلیس یا سازمان استاندارد این وعده را برای تاریخ های مختلف اعلام می کنند، اما تاکنون حالت اجرایی به خود نگرفته است.بهادر کاظمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آنچه پیش از این نیز اعلام شده، از ابتدای دی خودروهای سواری بدون کیسه هوا شماره گذاری نخواهند شد.

وی با بیان این که به پلیس نیز اعلام کرده ایم که از ابتدای دی از شماره گذاری خودرو های بدون کیسه هوا خودداری کند، خاطرنشان کرد: به این ترتیب فایل پلیس برای شماره گذاری خودروهای سواری بدون کیسه هوا تنها تا ابتدای دی باز بوده و پس از این تاریخ بسته خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: از مردم می خواهیم برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی از خرید یا پیش خرید خودروهای سواری بدون کیسه هوا که تاریخ تحویل آنها بعد از ابتدای دی است، خودداری کنند.وی افزود: طبیعتا کسانی که این خودروها را پس از تاریخ یاد شده خریداری کنند، دچار مشکل خواهند شد.

وعده تولید بنزین با کیفیت از شهریور 91

از سوی دیگر، در حالی که بحث بنزین و استانداردهای آن مدت هاست از سوی خودروسازان مطرح می شود، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از ارائه بنزین یورو 4 تا پایان شهریور 91 خبر داد.

نظام الدین برزگری گفت: چند سالی است که خودروسازان بهانه هایی چون کیفیت بنزین را مطرح می کنند که با عملی شدن این طرح دیگر این بهانه از بین خواهد رفت.وی با بیان این که وزارت نفت قول صد درصدی داده که تا پایان شهریور91 بنزین یورو 4 ارائه کند، یادآور شد که در حال حاضر خودروها از بنزین یورو 2 استفاده می کنند.