آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۳۲۷۲
ایران
۱۵

بارش زودهنگام برف در استان های کشور

بارش زودهنگام برف در اکثر شهرهای کشور نه تنها باعث خوشحالی مردم شد بلکه مشکلاتی نظیر تردد و مسدود شدن راه ها را به وجود آورد. در مناطق شمالی کشور نیز که کاهش دما به جای برف با بارندگی های شدید همراه بود موجب جاری شدن سیل در برخی از شهرهای استان های مازندران و گیلان شده است.

بارندگی شدید و ریزش برف سنگین همراه با جاری شدن سیل در 24 ساعت گذشته، خساراتی به تاسیسات، واحدهای مسکونی و معابر اصلی غرب مازندران وارد کرد. محمدعلی قمی، فرماندار نوشهر به ایرنا گفت: براثر جاری شدن سیل، پل رودخانه روستای «عزت» از روستاهای شرق بخش مرکزی این شهرستان تخریب شد و ارتباط برخی از روستاهای بالادست با محور اصلی رویان نوشهر را قطع کرد.

وی افزود: سیل، روستاهای بخش ییلاقی و کوهستانی کجور را در برگرفته و آب رودخانه های گردکل، ماشلک و خیررود نیز بالاآمده است به نحوی که عبور و مرور عابران و خودروها با مشکل مواجه شده است.

عبدالقدیر مشایخی، فرماندار نور نیز گفت: بارندگی شدید و ریزش برف سنگین از شب دوشنبه تاکنون، موجب جاری شدن سیل در این شهرستان شد. وی افزود: وقوع این پدیده به تخریب آب بندهای شهرهای رستم رود و ایزدشهر منجر شد.در بخش چمستان نور نیز تداوم ریزش برف از 72 ساعت گذشته تاکنون موجب مسدود شدن برخی از محورهای کوهستانی این منطقه شد. رسول اورنگیان، بخشدار چمستان گفت: بارندگی شدید سبب رانش زمین در محور ارتباطی منطقه لاویج این بخش شده است. برق 8 روستای منطقه کوهستانی لاویج نیز بر اثر ریزش برف سنگین قطع شده است.

بارش برف و برودت شدید هوا، برخی از مدارس شهرستان های آذربایجان شرقی و اردبیل را هم تعطیل کرد. به رغم نامناسب بودن وضعیت جوی در تبریز، هیچ کدام از مقاطع تحصیلی در این شهرستان تعطیل نشده است. آموزش و پرورش خلخال نیز تمامی مقاطع تحصیلی این شهر را دیروز به دلیل برودت هوا و تداوم برف و کولاک تعطیل اعلام کرد. به دلیل کولاک شدید، بسیاری از مغازه ها و اماکن تجاری، غذاخوری ها و اماکن عمومی شهر خلخال تعطیل و رفت و آمد مردم در معابر عمومی و تردد خودروها در سطح خیابان ها به کندی صورت می گیرد. قم نیز که طی 20سال گذشته در آبان ماه، هیچ برفی را به خود ندیده بود دیروز با بارش اولین برف پاییزی سفیدپوش شد.