آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۳۵
فرهنگ و هنر
۹

تهیه کننده سینما: فیلم «راه آبی ابریشم» قربانی قبیله گرایی در سینما شد

تهیه کننده فیلم «راه آبی ابریشم» مدعی شد که قبیله گرایی و باند بازی در سینما مانع آماده سازی بستری مناسب برای فروش بیشتر این فیلم شد.

«حسن بشکوفه» در نشست نقد وبررسی فیلم «راه آبی ابریشم» در فرهنگسرای ارسباران، افزود: در سینما گروه هایی وجود دارند که عضویت در آنها و همراه شدن با آنها می تواند به فروش فیلم کمک کند اما اگر عضویت در این گروه ها را نپذیری و سعی کنی به طور مستقل اندیشه خود را در قالب فیلم بیان کنی این گروه ها فعالیت را برایتان سخت می کنند.

بشکوفه ادامه داد: برای ساخت این فیلم 400 نفر به مدت چهار سال در کشورهای ایران، تایلند و چین فعالیت کردند و هدفمان از ساخت این اثر نشان دادن تاریخ و حضور قدرتمند ایرانی ها در خلیج فارس بوده است.

«پیام دهکردی» بازیگر این فیلم نیز گفت: مدت ها بود که به دنبال بازی در فیلمی همچون راه آبی ابریشم بودم و وقتی که فیلمنامه این فیلم را خواندم به بازی در این فیلم بسیارعلاقه مند شدم. در بخش دیگری از این نشست «محمد بزرگ نیا» کارگردان فیلم «راه آبی ابریشم» گفت: ساخت این فیلم، نخستین تجربه ساخت فیلم سفرنامه ای دریایی در ایران بود و حتی برای من نیز که تاکنون چهار فیلم روی آب را کارگردانی کرده ام، تجربه ای بسیار جدیدی محسوب می شد.