آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۳۵
بین الملل
۲۷

رسانه های ایتالیا: فقط چند ساعت از حیات برلوسکونی باقی مانده است

شمارش معکوس برای سقوط میلیاردر میلان

گروه بین الملل بعد از سقوط دولت چپگرای پاپاندرو در یونان گمانه زنی ها اکنون به سمت سرنوشت سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا رفته است.

دیروز پارلمان این کشور اعلام کرد: اصلاحات اقتصادی درخواستی اتحادیه اروپا را به رای می گذارد و در پایان این رای گیری تکلیف آینده سیاسی دولت برلوسکونی رقم می خورد.

طبق گزارش رسانه های اروپا «اولی رن»، کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا گفته است وی تا پایان هفته خواهان پاسخ ایتالیا در خصوص طرح اصلاحات اقتصادی است، شب گذشته نخستین گروه از کارشناسان ناظر اتحادیه اروپا وارد ایتالیا شدند. بدهی 9/1 تریلیون یورویی ایتالیا و نرخ رشد پائین این کشور سرمایه گذاران را نگران آن کرده که ایتالیا کشور بعدی باشد که در بحران بدهی به اتحادیه اروپا، فرو می رود. در همین حال برلوسکونی در یک پیغام مبارزه طلبانه شایعه های موجود مبنی بر احتمال استعفای خود را بی اساس خواند و نسبت به درخواست ها برای ایجاد دولت اتحاد ملی به همراه مخالفان چپگرایش هشدار داد و گفت: این مغایر با دموکراسی است. در همین حال یکی از نزدیکان برلوسکونی نیز به روزنامه ال فوگلیوی ایتالیا گفت برلوسکونی بزودی استعفا می دهد؛ وی گفت که این مسئله به لحظه لحظه روزهای جاری مربوط می شود.

همچنین روزنامه های ایتالیایی کوریه دلاسرا و همین طور لارپوبلیکا نیز در سایت های اینترنتی خود اعلام کردند که ساعت هایی چند به پایان دولت برلوسکونی بیشتر باقی نمانده است. به گفته این منابع نتیجه رای گیری در پارلمان ایتالیا در خصوص اصلاحات اقتصادی، هر چه که باشد، یک رای منفی برای برلوسکونی و به معنای پایان حکومت او است.